tisdag 5 november 2013

Topp Tio uppföljare jag vill lägga vantarna på


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Top Ten Sequels I Can't Wait To Get My Hands On.

Åh, vilken mastig uppgift. Det är knappt jag går i land med den. Visste inte om jag skulle välja böcker som inte kommit ut än eller böcker som släppts, men som jag inte köpt än. Det blev en blandning...

1. Nyckeln av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren. Tredje och sista delen om Engelsfors. Oj, vad jag har längtat. Kommer snart, faktiskt 15 november.
2. De utstötta av Elly Griffiths. Sjätte delen om Ruth Galloway. Släpps i maj 2014.
3. Vanmakt av Thomas Erikson. Tredje delen om Alex King. Denna är redan utgiven, men eftersom jag ännu inte läst del två så vill jag försöka lugna mig lite.
4. Rörgast av Johan Theorin. Fjärde och sista delen i Ölandskvartetten. Redan utgiven och en liten fågel pep i mitt öra att Tomten förmodligen kommer med den.
5. Fantomsmärta av Thomas Enger. Andra delen om Henning Juul. Redan utgiven.
6. Snögloben av Amanda Hellberg. Fjärde delen om Maja Grå. Redan utgiven.
7. Carmen och döden av Karin Fossum. Elfte delen om Konrad Sejer. Släpps i januari 2014.
8. Doktor Sömn av Stephen King. En liten mystisk fortsättning på Varsel (The Shining). Släpps i februari 2014.
9. Det mörka tornet del 4.5 av Stephen King. Kan inte hitta att den ens är på väg att översättas till svenska.
10. Andra delen i serien Stockholm vodou av Andreas Roman.

Och det finns så många fler...

8 kommentarer:

  1. Jag har övervägt om jag ska läsa Doktor Sömn eller inte. Saken är den att jag inte är speciellt förtjust i Varsel (och jag är medveten att det nästan är att häda att säga så) så jag vet inte om det är mycket poäng med att jag ska läsa uppföljaren...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskade Varsel, men det var i och för sig vääääldigt längesedan jag läste den, någon gång före 1988 :)

      Radera
  2. Åh, ser verkligen fram emot Nyckeln! Det ska bli så spännande att se hur allting slutar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli intressant att se vart det tar vägen.

      Radera
  3. Mäh. Fantomsmerte skulle ju stå på min lista också. Även Alting har sin pris av Lotte o Sören Hammer. Kom jag på nu. Annars har vi ju några gemensamma:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst Svinen än, så jag vet inte om jag gillar den ännu :)

      Radera
  4. Spännande lista, mycket deckare! Nyckeln tror jag hamnade på väldigt mångas listor! Borde kanske förhandsbeställa den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har helt rätt, Nyckeln borde man ju förhandsbeställa.

      Radera