torsdag 28 november 2013

Efterlängtad bok och några till

Det har väl inte undgått någon vilken bok som släpptes i mitten av november och även jag har skaffat mig den. Ja, jag talar om Nyckeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren tredje och sista delen i serien om Engelsfors. Den kommer att tränga sig före många böcker i läslistan, men ett litet tag får den ändå vänta. Jag vill ju så gärna läsa den, samtidigt som jag inte vill att det ska ta slut.

När jag ändå beställde Nyckeln så passade jag på att lägga några fler i kundvagnen, en bok ska ju aldrig behöva färdas ensam (enligt O:s tio ordspråk).
Fallvatten av Mikael Niemi har jag önskat mig i flera år utan att den fått vara med bland presenterna, så nu var det lika bra att köpa den själv. Två böcker av John Ajvide Lindqvist, Låt de gamla drömmarna dö och Hanteringen av odöda. En antologi med 17 science fiction-noveller, När allt förändrades, med bland annat Arthur C. Clarke, Robert A. Heinlein, Ursula K. Le Guin, George R. R. Martin och Kurt Vonnegut. Femte delen i Hammarbyserien, Gideons ring, av Carin Gerhardsen och fjärde delen i serien om Myron Bolitar, Lögnaren av Harlan Coben.

Nu har jag minsann så gott som hela John Ajvide Lindqvists produktion, det är bara Tjärven som saknas.

14 kommentarer:

  1. Mina ögon fastnade ganska snabbt på När allt förändrades, den såg väldigt intressant ut! :)

    SvaraRadera
  2. Måste läsa cirkeln snart så jag förstår varför alla är så tokig i böckerna :) den står hemma i bokhyllan så det är bara tiden som saknas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag undrade också. Innan jag läste den :)

      Radera
  3. Jag har också Nyckeln liggandes här och väntar. Känner samma som du: längtar efter att läsa, men vill inte att den ska ta slut..!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag både vill och vill inte läsa den :)

      Radera
  4. Jag köpte Nyckeln nu i veckan av presentkort som jag fått av pappa. Men jag kommer nog inte läsa den förrän till julledigheten då jag kan läsa lite mer sammanhängande.

    Av de andra böckerna du beställt är det bara Gideons ring jag läst men jag är nyfiken på Lögnaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte också spara lite tegelstenssträckläsning till julledigheten :)

      Radera
  5. En bok ska aldrig färdas ensam - den devisen låter som en jag kunde ta till mitt ordspråk! Jag är nästan lite besviken att jag inte har kvar Nyckeln att läsa ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror nästan att jag aldrig köpt bara en bok :)

      Radera
  6. När allt förändrades låter som en väldigt intressant bok. Jag gillar ju det jag läst av Ursula K. Le Guin så det låter ju lovande att hon är med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kunde bara inte låta bli när jag såg flera av mina favoritnamn :)

      Radera
  7. Engelsfors serien vill jag verkligen läsa :)

    SvaraRadera