måndag 18 november 2013

Nya e-böcker i min... hylla(?)

Det har dykt upp en del nya e-böcker i min mejlbox, tre stycken recensionsexemplar.

Först var det Plommonträdet av Ellen Marie Wiseman, den handlar om 17-åriga Christine som bor i en tysk småstad. 1938 händer något.

Sedan blev jag kontaktad av Ståle Brandt, författaren till Ankharen, efter jag kommenterat i en annan bokblogg att jag gärna ville läsa hans bok. På köpet fick jag hans frus, Tove Birkeland Brandt, bok Röd vinterängel. Två nya svenska deckarförfattare, spännande!

Ankharen handlar om kriminalkommissarie Kjetil Ruud vid länskriminalen i Karlstad, han utreder ett mord som kan leda till den egna kåren.

Röd vinterängel handlar om mediet Mimmi och Rita Vråk på mordenheten i Göteborg (va?, vilken bonus!) som utreder mord som ännu inte skett.
Har du läst någon av dessa? Vad tyckte du?

9 kommentarer:

  1. Åh vad roligt att få bekanta sig med två nya svenska deckarförfattare!! Bara liiiite avis ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan aldrig ha för många svenska deckarförfattare :) Jag känner mig nästan manad att läsa åtminstone en av dem ganska snart.

      Radera
  2. Nej inte ännu men Plommonträdet skulle jag vilja läsa.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara en annorlunda berättelse om andra världskriget.

      Radera
  3. Helt okända för mig. Spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid en speciell känsla att läsa en ny författare, speciellt om det är en svensk debutant :)

      Radera
  4. Har inte heller hört talas om dessa men verkar mycket spännande. Blir speciellt nyfiken på Röd vinterängel eftersom jag är lite svag för "det okända".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det låter som en annorlunda idé.

      Radera
  5. Har inte hört talas om någon av dessa men som Anna skriver roligt med nya svenska deckarförfattare :)

    SvaraRadera