onsdag 27 november 2013

Omslagsonsdag #20 fika

Det här med bokomslag är ju lite speciellt. Om man inte är som jag och knappt ser vad de föreställer, utan mest reagerar på färg och form. Därför är det extra roligt med Bokpotatens omslagsonsdag, som går ut på att hitta omslag efter ett visst tema. Riktigt kul! Man får välja vilka omslag man vill, men jag har valt att bara ta med sådana jag har eller har haft i min hylla.

Den här veckan är temat fika.

Ett tag tänkte jag att jag bara skulle ta något omslag som såg mysigt ut och säga att de som fikar bara är på toaletten eller kommer snart, för det såg verkligen inte bra ut. Jag bestämde mig i alla fall för att tolka det som "något att äta, något att dricka" och dessa var vad jag hittade.

Favoriten är definitivt En sannolik historia.

24 kommentarer:

  1. "En sannolik historia" är min favorit med. Det ser verkligt mysigt ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får mig att längta efter en sådan där fin höstdag, som man kan ha turen att få uppleva ibland :)

      Radera
  2. Håller med om favoriten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill gärna sitta på den där trappen :)

      Radera
  3. Mitt val faller också på "En sannolik historia".
    Tycker att det var svårt att hitta bokomslag på fika-temat.

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig, En sannorlik historia har det finaste omslaget av dessa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De andra är inte alls på samma nivå :)

      Radera
  5. Suck! Här har jag missat fyra av böckerna i min egen bokhylla: En sannolik historia, Underdog, Inte han! och När Lucy Sullivan skulle gifta sig... Haha, ja vad säger man? Slarv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå, men för mig är det så enkelt att hitta dem för jag bara bläddrar i mitt bokprogram :)

      Radera
  6. Gillar omslaget Till en sannolik historia! :)

    SvaraRadera
  7. Jag hade i alla fall INTE velat bli bjuden på fika i Lida... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är jag också helt säker på ;)

      Radera
  8. Jag valde bort När Lucy Sullivan skulle gifta sig, suck. En sannolik historia tycker jag om, vill också sitta på den trappan:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju i alla fall något drickbart :)

      Radera
  9. Jag älskar att fika men den enda boken som kommer i närheten av min definition av ordet är Alvtegens, dock saknas ju en ostmacka, kaka eller choklad:)

    SvaraRadera
  10. Gillar verkligen omslaget till Lace.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Omslaget speglar innehållet också :)

      Radera
  11. Tycker omslag är viktiga, men samtidigt har jag svårt för dem. Vill inte att de har porträtt, eller avslöjande detaljer av miljöskildringar... Tycker bäst om när de fångar en stämning som Kings eller Alvetegens :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag misstänker att det är så för mig också, ser nämligen väldigt sällan vad omslagen föreställer utan bara färg och form :)

      Radera
  12. Fina omslag! Mina favoriter är nog En sannolik historia och Underdog. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underdog är lite speciellt, för så där fikade vi när jag var liten :)

      Radera