fredag 15 november 2013

En fredag utan jerka

Sedan jag började bokblogga för snart 2,5 år sedan så har det inte varit många fredagar utan en bokbloggsjerka. Annika tar en välförtjänt paus, saknaden är stor men glädjen när hon kommer tillbaka blir desto större.

Ewa K har med anledning av den uteblivna jerkan bjudit in till ett "kedjebrev" där vi ska berätta hur vår dag sett ut. Kul idé!

Början av dagen har sett ut som vanligt, det är ju ändå en vanlig (kanske inte ändå) fredag och det betyder jobb. Förutom en ovanligt stor trötthet i dag så gick dagen på jobbet bra och eftersom jag bara jobbar 80% just nu och det, som sagt, är fredag så slutade jag redan kvart över ett. Härligt!

När jag kom hem så placerade jag mig i soffan med en bok och där satt (låg, mer kanske) jag tills jag kände mig redo att börja fixa med mitt fredagsmys. Som just i dag är väldigt speciell. Sambon och jag har ändrat rutinerna för fredagar och har bestämt date i TV-soffan klockan sju. Där ska vi först titta på Idol och sedan på Portugal-Sverige (eller Portugal-Zlatan?). Sambon ska äta sin vanliga fredagspizza, men jag tänkte fixa mig lite grillad kyckling, tzatziki och lite grönsaker. Lite öl blir det nog också. Eventuellt kan det också dyka upp lite ostbågar senare på kvällen.

Mellan läsning och matfixande har jag, naturligtvis, kollat runt på bokbloggar, fixat lite med räkningar, svarat på en del mejl och skrivit ett par (jag vill verkligen inte kalla dem) recensioner.

Nu när jag ser det i skrift så ser den här dagen inte speciellt kul ut, men jag har ju förhoppningar på fotbollen :)

18 kommentarer:

  1. Det låter som du får en bra kväll! :)

    SvaraRadera
  2. Tycker också att Annika är välförtjänt utav en paus! Fast jag har ju inte hunnit vara med så många gånger i bokbloggsjerkan ännu...

    Hm, får se om det dyker upp något inlägg idag om hur min dag varit. Inte den bästa direkt...

    Aja, men du får en trevlig helg! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kan det ju vara bra att skriva av sig lite ;)

      Radera
  3. Idol och fotboll verkar vara fredagsnöjet;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns som att det var en vanlig syssla igår :)

      Radera
  4. Fotbollen får väl även jag slänga ett öga på.

    SvaraRadera
  5. Läsning och fotboll här med! :) Vad läser du just nu? Jag tycker att det låter mysigt med fredagsmys i soffan och längtar efter min egen man som är utomlands och jobbar just nu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. En bra syssla en fredagskväll :) Jag blev så nedstämd av alla otäcka, mörka böcker jag läst senaste tiden så jag plockade ut en gammal Marian Keyes, Å andra sidan, från bokhyllan och genast känns humöret lite lättare :)

      Radera
  6. Din dag var roligare än min;). Nu är det bara mys som gäller:).

    SvaraRadera
  7. Läsning var planen här men det fick bli sidoläge i soffan framför tvn istället :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läsning eller TV, det går nästan på ett ut :)

      Radera
  8. Grillad kyckling och tzatziki.. jag blir ju avundsjuk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog min favorit, alla kategorier :)

      Radera
  9. Tycker det låter som en trevlig dag :) Hoppas kvällsmyset blev bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev väl hyfsat, det enda som blev fel var väl fotbollen :)

      Radera