onsdag 13 november 2013

Omslagsonsdag #18 lila

Det här med bokomslag är ju lite speciellt. Om man inte är som jag och knappt ser vad de föreställer, utan mest reagerar på färg och form. Därför är det extra roligt med Bokpotatens omslagsonsdag, som går ut på att hitta omslag efter ett visst tema. Riktigt kul! Man får välja vilka omslag man vill, men jag har valt att bara ta med sådana jag har eller har haft i min hylla.

Den här veckan är temat lila.

När jag såg vilket tema det var så tänkte jag "vad bra, det vet jag att jag har minst två stycken". När jag gick igenom omslagen så dök det ena lila efter det andra upp. Jag var tvungen att begränsa mig och bara ta en bok per författare för att det inte skulle bli alldeles ohanterligt. Jag visste ju att jag är svag för lila, men detta...

Det är på tok för mycket lila här för att jag ska kunna välja en favorit, men jag gillar sköldpaddan på Sången om Susannah.

24 kommentarer:

  1. Omslaget till Den onda viljan tyckte jag om :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Jag valde mellan det och Kings bok :)

      Radera
  2. Men åh... "Grannen" och "Midvinterblod" har jag ju också... Alltid ska jag missa några!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte det spelar någon roll hur noga man tittar, någon slinker alltid igenom.

      Radera
  3. Oj, vad många fina omslag du har hittat. Hur ska jag kunna välja av dessa. Men jag håller nog på Flickan i floden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Omslagen på Booths böcker är snyggare när man ser dem ihop, för man ser tydligt att de har någon gemensamt.

      Radera
  4. Ja her var det virkelig mye lilla he he :) Ikke en av bøkene har jeg lest, men jeg har forsøkt meg på Doppler av Erlend Loe, den var ikke noe for meg. Det svenske omslaget på boka var veldig fint.

    Ha en super onsdag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar lila, tydligen även när det gäller bokomslag :)

      Radera
  5. Så många du hittade! Min favorit bland dessa blir nog Den onda viljan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är något med det omslaget som tilltalar mig också.

      Radera
  6. Trevligt inslag detta. Skulle nog gärna haka på, men med mitt dåliga minne skulle jag säkert glömma bort när det var onsdag. Suck! Jag får nöja mig med att titta in här hos dig och några till när jag minns att det är onsdag ;) Dina lila böcker har jag läst några av och lila är ju en fin färg som lyser upp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan vara veckovill när jag är ledig, men när jag jobbar så är det så många andra som hjälpsamt påminner mig om vilken dag det är :)

      Lila är fantastiskt fint, även om jag verkar vara på väg ut ur min "lila period".

      Radera
  7. Min favorit är Flickan i Floden, :))

    SvaraRadera
  8. Många omslag! Jag gillar nog Flickan i floden och Den onda viljan bäst. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man kan nog säga att lila omslag var väl representerade i min hylla :)

      Radera
  9. Åhh, jag längtar till jag kan få packa upp mina böcker. Dels för att kunna vara med i den här utmaningen, dels för att jag har flera av böckerna du visar upp sorgligt nedpackade just nu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste vara jobbigt att ha sina böcker i lådor, jag vet inte om jag hade klarat det.

      Radera
  10. Du har hittat riktigt många må jag säga! Tycker att omslaget till Den onda viljan är fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är ändå inte alla, så kan det bli när man gillar lila :)

      Radera
  11. Jag bara gillar alla lila omslag den här veckan jag, lila är en favoritfärg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kan inte annat än hålla med.

      Radera