lördag 2 november 2013

Månadsbokslut oktober 2013

Antal lästa böcker i oktober 2013: 6

60. De fattiga i Łódź av Steve Sem-Sandberg
61. Vyssan lull av Carin Gerhardsen
62. Mordgåtan Olof Palme: Makten, lögnerna och tystnaden av Gunnar Wall
63. Mästaren av Harlan Coben
64. Lex bok av Sara Kadefors
65. Innan jag somnar av S.J. Watson

Antal lästa sidor: 2455
Snittbetyg: 4.0

Samhälle: 1
Kriminalroman: 2
Thriller: 1
Drama: 2

Boktolvan: 1
Hyllvärmare: 4
Tre på tre: 1
Kaosutmaningen: 2

Kvinnor: 2
Män: 4

Originalspråk (svenska): 4
Författare jag inte läst tidigare: 3
Biblioteksböcker: 0
E-böcker: 0
Ljudböcker: 0
Recensionsexemplar: 1

Månadens bästa: Innan jag somnar av S.J. Watson
Månadens sämsta: -
Månadens överraskning: Mordgåtan Olof Palme: Makten, lögnerna och tystnaden av Gunnar Wall
Månadens besvikelse: -
Månadens otäckaste: De fattiga i Łódź av Steve Sem-Sandberg

Kommentar:
Om månadens bästa: Herregud. Det var obegripligt spännande. Här snackar vi bladvändare.
Om månadens sämsta: En månad när man har 4 i snitt då finns det helt enkelt ingen dålig bok.
Om månadens överraskning: Jag var orolig för att den skulle vara torr och lite trist, men icke.
Om månadens besvikelse: Inte en enda bok blev jag besviken på.
Om månadens otäckaste: Helt enkelt för att den är sann.

10 kommentarer:

  1. Låter ju strålande att inte vara besviken på någon bok :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns nästan som ett historiskt ögonblick :)

      Radera
  2. Åhh Palmeboken kanske man skulle läsa, intressant.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var definitivt intressant, spännande och skrämmande.

      Radera
  3. Härligt att inte ha haft någon besvikelse :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är faktiskt möjligt att den här månaden är historisk :)

      Radera
  4. Lex bok har jag tänkt på sedan den gavs ut, men först nu fick jag tummen ur och reserverade den på biblioteket, jag och alla andra efter augustnomineringen ;) Men den som väntar på nåt gott... förhoppningsvis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte om den, trots att jag inte är i rätt målgrupp :)

      Radera