måndag 25 november 2013

Kommande böcker december 2013

Bara en enda bok i december. Det verkar ju logiskt och faktum är att det känns bra att önskelistan inte ökar lavinartat varje månad.

Glasverandan av Ann Cleeves
Genre: Kriminalroman
Serie: Vera Stanhope (5)
Antal sidor: 345
Utgivningsdatum: 2013-12-27
Förlag: Albert Bonniers

Från Bokus
I ett gammalt hus på engelska landsbygden samlas en grupp människor med författardrömmar. Här i den pittoreska, gröna omgivningen ska de tillsammans inspireras till att skriva. Temat för kursen är spänningslitteratur. Men snart krackelerar idyllen. En dag hittas en av lärarna, en känd tv-profil, grymt knivhuggen i närheten av husets vackra glasveranda. Kriminalkommissarie Vera Stanhope och hennes parhäst, polisassistent Joe Ashworth, dras in i mordutredningen. Tidigt upptäcker Vera att hennes granne finns i sällskapet och dessutom tycks vara den som alla misstankar riktas mot. Men Vera och Joe hittar varken motiv eller ledtrådar. När ytterligare ett mord sker befarar Vera att det finns en mördare som vill göra verklighet av fiktionen som skapas i huset. Men nu börjar det bli ont om tid, kommer Vera och Joe att kunna lista ut hur nästa mord är planerat innan mördaren slår till igen?

Ordet pusseldeckare nämns ihop med den här boken. Jag har inte läst något i serien om Vera Stanhope, jag väntar fortfarande på att de två första delarna ska översättas till svenska.

Boken kan köpas på AdLibris, Bokia och Bokus.

6 kommentarer:

  1. Jag borde ge Cleeves en chans till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De om Vera Stanhope har jag inte läst själv, men jag vet att andra har gillat dem :)

      Radera
  2. Jag har ju bara läst en Vera Stanhope och jag tyckte den var högst medelmåttig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg lite på TV-serien och tyckte väl den var sådär och därför har jag tvekat lite med böckerna. Det här kan bli ett bibliotekslån :)

      Radera
  3. Jag har aldrig läst någon av henne men alltid velat, borde kanske ge henne en chans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De här om Vera Stanhope har jag inte läst, men jag har gillat de i Shetlandskvartetten (som blivit en kvintett).

      Radera