onsdag 20 november 2013

Omslagsonsdag #19 rosa

Det här med bokomslag är ju lite speciellt. Om man inte är som jag och knappt ser vad de föreställer, utan mest reagerar på färg och form. Därför är det extra roligt med Bokpotatens omslagsonsdag, som går ut på att hitta omslag efter ett visst tema. Riktigt kul! Man får välja vilka omslag man vill, men jag har valt att bara ta med sådana jag har eller har haft i min hylla.

Den här veckan är temat rosa.

Jag har lite problem med färger, eller egentligen färger som är en blandning av andra färger. Som rosa. När slutar en nyans vara rosa och blir röd eller lila? Svår fråga. Som jag faktiskt inte kommer att svara på. Här är de omslag jag hittade som jag tyckte var rosa...

Jag vet inte om jag har någon favorit här, det skulle vara I skydd av mörkret i så fall. Eller möjligtvis Falskt minne, för att jag känner av lite klaustrofobi när jag tittar på det.

26 kommentarer:

  1. Min favorit av dessa är I skydd av mörkret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den där ensamma telefonkiosken förmedlar en stämning som jag gillar :)

      Radera
  2. Det var ju bra val! Jag avskyr ju rosa så vet inte om jag har så många men ska botanisera lite..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, rosa är inte min favoritfärg heller. Däremot cerise går bra :)

      Radera
  3. Vi har två gemensamma, ser jag. Jag ser också att jag missat båda Keyes-böckerna som du har tagit med... de har jag också i hyllan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var mycket rosa på Keyes böcker.

      Radera
  4. Min favorit av dessa är nog också i skydd av mörkret men överlag tycker jag inte om rosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle jag välja bok efter färg så skulle det inte finnas några rosa alls i hyllan tror jag :)

      Radera
  5. Mitt favoritomslag av dina måste bli I skydd av mörkret. Det är verkligen ett fint omslag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker egentligen inte det omslaget har så stort motstånd från de andra :)

      Radera
  6. Brott och straff är häftig i rosa.

    SvaraRadera
  7. I skydd av mörkret får min röst också. Och rosa är verkligen inte en av mina favoritfärger heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rosa är inte min färg och har nog faktiskt aldrig varit :)

      Radera
  8. Jamen, jag borde ju ha den där Ed McBain-boken i min hylla. Men att den var rosa, det tänkte jag rakt inte på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, den typen av böcker brukar inte vara rosa.

      Radera
  9. Mäh! Är det någon där har jag ju också! Har säkert missat fler;).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårt att inte missa någon :)

      Radera
  10. Jag har också lite problem med färgerna när de skiftar och går över till en annan färg.

    SvaraRadera
  11. Röstar på i skydd av mörkret med. Superläcker.
    Kram Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag börjar bli lite nyfiken på om telefonkiosken är med i handlingen :)

      Radera
  12. Tycker att omslaget till I skydd av mörkret är jättesnyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har i alla fall inte så mycket konkurrens i den här uppställningen :)

      Radera
  13. Ser man på , jag ska tydligen ha fler böcker med rosa omslag än jag lade ut i min blogg. Har ju båda Keyes böckerna med de omslagen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det märktes ganska så tydligt att chick-lit ofta är rosa :)

      Radera