torsdag 3 juni 2021

Hett i hyllan #303

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Vi förflyttar oss snabbt vidare till slutet av juni 2017, då var det e-boksrea.
Vägen till Sugar Maple Inn av Louise Miller tror jag att jag blev nyfiken på första gången jag såg den.

Nu handlar boken kanske mest om desserter, som inte är min favoriträtt, men jag bara älskar att läsa böcker där det förekommer matlagning. När jag hittade den på e-boksrean den här sommaren så var det inte något att tveka på (jag köpte fyra och tre av dem är olästa). Egentligen är jag förvånad över att jag inte har läst den. Mitt behov av feelgood har varit väldigt stort det senaste året, men av någon outgrundlig anledning så har jag inte läst så många. Eftersom jag har denna som e-bok så har jag nog tänkt att jag skulle spara den till någon semesterresa och det har ju inte blivit så många av den sorten den senaste tiden.

Så här står det på baksidan:
När konditorn Olivia Rawling råkar sätta fyr på en efterrätt, samt hela lokalen där hon jobbar, flyr hon till den mest trösterika plats hon kan komma på: den lilla staden Guthrie, där hennes bästa vän Hannah bor. När hon blir erbjuden ett jobb av Margaret, den grälsjuka ägaren till pensionatet Sugar Maple Inn, ser hon ingen anledning till att inte tacka ja. Tillsammans med sin överentusiastiska hund flyttar Olivia in i husets bakstuga och det dröjer inte länge innan hennes desserter frestar hela byns befolkning.

Olivia finner sig snabbt till rätta i småstadslivet, och när Martin McCracken återvänder till Guthrie för att ta hand om sin sjuka far uppstår ljuva känslor. Men när en oväntad besökare dyker upp ställs allt på sin spets. Olivia inser att hon antingen måste stanna och inse att livet inte alltid blir som man tänkt sig, eller göra det som hon gör bäst: fly.
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

11 kommentarer:

  1. Känner igen framsidan. Låter som en bok jag skulle kunna tänka mig.
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2021/06/03/hett-i-hyllan-248/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som något jag skulle behöva snart. Nu. Det är märkligt hur sugen jag blir på böckerna som dyker upp här 🙂

      Radera
  2. Möjligen skulle jag också behöva något tröstande snart, efter att ha läst Silvervägen som jag just har gjort.
    http://mosstanten.se/2021/06/03/hett-i-hyllan-108-lord-peter-views-the-body/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Silvervägen ja, den är inte så... upplyftande. Jag gillade hennes andra mer.

      Radera
  3. Den har jag läst, en lättläst och trevlig bok. Min hyllvärmare finns här https://boklysten.blogspot.com/2021/06/hett-i-hyllan-303.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag undrar om jag inte väldigt snart behöver något lättläst och trevligt. Det känns så.

      Radera
  4. Feelgood är ju inte riktigt min grej, men den här låter ju faktiskt riktigt trevlig. Här är min: https://scyllashylla.blogspot.com/2021/06/hett-i-hyllan-38.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ju feelgood och så finns det feelgood. Jag hoppas att detta är rätt sort 😁

      Radera
  5. Den var jag nyfiken på när den kom ut men det blev aldrig att jag läste den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så där blir det ju väldigt ofta. Den här gången hann jag köpa den 😁

      Radera
  6. Mitt bidrag denna vecka känner du nog till...
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2021/06/hett-i-hyllan-vecka-22-2021.html

    SvaraRadera