torsdag 17 juni 2021

Hett i hyllan #305

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Den tredje, och sista, från e-boksrean i slutet av juni 2017.
Vattnet drar av Madeleine Bäck lockade länge innan jag faktiskt slog till och köpte den.

Jag tror att detta ska vara något slags skräck. Åtminstone låter det så på handlingen. Det är också första delen i en trilogi. Egentligen så tycker jag det här låter riktigt bra och spännande och jag är nog lite förvånad över att jag fortfarande inte har läst den. Tänk om den är jättebra? Då har jag ju plötsligt två böcker till att läsa. Ovanligt nog så har jag inte köpt på mig de två nästa delarna innan jag har läst den första. Det är i alla fall ett framsteg.

Så här står det på baksidan:
Kroppen av en kvinna hittas vid Malmjärn i Gästrikland. Har det något med den illegala sprithandeln att göra? Eller stölden av den värdefulla madonnan i Ovansjö kyrka? Något har förändrats i bygden under den här helvetesvarma sommaren. Det känns i själva luften. Som ett elektriskt stråk av begär och desperation. Det som legat dolt i hundratals år har vaknat igen.
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

16 kommentarer:

  1. snyggläskigt omslag, mitt fynd i bokhyllan:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2021/06/mormor-har-allt-hett-61.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tar ett tag innan man ser vad det liknar och då blir det lite läskigt.

      Radera
  2. Det låter lite lockande om det är bra skrivet.
    http://mosstanten.se/2021/06/17/hett-i-hyllan-110-baron-brambeus-fantastiska-resor/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker ju också det låter lockande, men det har ännu inte hjälpt.

      Radera
  3. Vattnet drar har jag läst. Det var en udda skräckhistoria, mer obehaglig snarare. Skräck är egentligen inte alls min genre men jag kunde läsa den utan problem, det var inte lika mycket skräck som jag trodde innan. Har hela trilogin i bokhyllan men har inte kommit mig för att läsa tvåan och trean än. Jag var kluven när jag läste, framför allt i början då det förekom väldigt många könsord som inte alltid var befogade, tyckte jag, plus att handlingen var väldigt udda och skruvad i vissa bitar. Här har jag en längre recension på Goodreads: https://www.goodreads.com/review/show/3595637281?book_show_action=false&from_review_page=1

    Hakat på den här gången med Hett i hyllan. Här är länk till mitt blogginlägg:
    https://jmholmstrom.blogspot.com/2021/06/hett-i-hyllan-8.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för varningen där, då är jag förberedd på att bokens börja kan bli tuff för mig. Jag har varit nära att köpa de andra delarna, men jag har än så länge lyckats hejda mig. Vill ju egentligen först kolla så att jag gillar.

      Radera
  4. Känner inte till den boken. Min hyllvärmare finns här https://boklysten.blogspot.com/2021/06/hett-i-hyllan-305.html

    SvaraRadera
  5. Helt okänd bok för mig den här gången.
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2021/06/17/hett-i-hyllan-250/

    SvaraRadera
  6. Din bok har jag också velat läsa länge men det har inte blivit av
    Här finns mitt bidrag
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2021/06/hett-i-hyllan-vecka-24-2021.html

    SvaraRadera
  7. Varje gång jag ser den här serien tänker jag att jag vill läsa den! Jag har också lite åt skräckhållet idag: https://bokdivisionen.se/2021/06/17/hett-i-hyllan-1873/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du också alltså? Jag känner så varenda gång jag ser den i min olästa-lista. Det är ju en e-bok så i hyllan syns den inte, vilket kanske är synd.

      Radera
  8. Har varit nära att skaffa den här serien flera gånger men än har det inte blivit av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varit nära att köpa de andra delarna, men jag försöker lägga band på mig 😁

      Radera