fredag 11 juni 2021

Jo men så atte

Här har ju varit födelsedag. Även i år utan kalas, tyvärr. Men presenter får man ju ändå och det blev några böcker. Trots att jag verkligen, verkligen försöker att inte villhöva alla jag ser. Detta är de som var omöjliga att inte vilja ha.

All denna vrede av Cara Hunter är fjärde delen i en serie där jag visserligen bara har läst den första, men den var så fantastiskt bra att jag bara måste ha. Olympia av Mons Kallentoft är sjunde delen i en serie där jag har läst alla tidigare. Otroligt bra. Senare av Stephen King... ja, det är ju Stephen King... Vänligheten av John Ajvide Lindqvist är ett måste. Jag har gillat allt jag har läst av honom. Det ondas väsen av Louise Penny är elfte delen i en serie som kan vara den allra bästa jag har läst. Konferensen av Mats Strandberg är även den ett måste och jag har gillat allt jag läst av honom också.

6 kommentarer:

  1. Det var en finfin hög du har fått. Konferensen och Det ondas väsen gillade jag stenhårt, Olympia läser jag just nu. Stephen King skriver alltid bra. Cara Hunter har jag inte läst så mycket av, värd att kolla upp!
    God läsning - och grattis i efterskott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu för tiden så önskar jag mig bara böcker som jag verkligen, verkligen vill ha. De där som jag måste ha i hyllan. Alla författarna här är sådana som jag litar på. Även om böcker inte skulle vara deras bästa så är deras lägstanivå löjligt hög 😁

      Radera
  2. Senare av King måste flytta in hos mig också känner jag!

    SvaraRadera
  3. Åh, grattis i efterskott! Och vilken härlig bokhög du fick. Det känns som den passar dig utmärkt :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, man kan nästan ana att jag själv önskade dem 😁

      Radera