tisdag 22 mars 2022

Tisdagstrion: Den förra, nu och nästa

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Tisdagstrion som sköts av Ugglan & Boken.

Veckans tema: Den förra, nu och nästa (den bok jag precis läst/läser/ska läsa).

Detta borde ju vara lätt...

1. Folk med ångest av Fredrik Backman var den förra boken jag läste. Som alltid så lyckas han med konststycket att få mig att både skratta och gråta samtidigt.

2. Du av Caroline Kepnes läser jag nu. Den boken har värmt hyllan väldigt länge och den flyttades fram till den prioriterade hyllan när TV-serien kom (när det nu var). Pocketupplaga med pytteliten text lockar inte jättemycket...

3. Ner i mörkret av G R Halliday är andra delen om den skotska polisen Monica Kennedy och den har jag tänkt läsa som nästa. Första boken var bra och jag hoppas att denna är ännu bättre.

36 kommentarer:

  1. Folk med ångest och Du har jag läst. Ner i mörkret var ny för mig. Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ner i mörkret släpptes för bara ett litet tag sedan.

      Radera
  2. Jag är lite nyfiken på Halliday, något som utspelar sig i Skottland lockar alltid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förre boken utspelade sig på skotska höglandet och i Inverness. Aldrig fel 🙂

      Radera
  3. Åh jag gillade inte Folk med ångest, men jag hör till minoriteten :) Dock tyckte jag mycket om En man som heter Ove.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade Folk med ångest, men inte alls lika mycket som hans andra böcker.

      Radera
  4. Hallidays böcker blir jag nyfiken på, särskilt om de utspelar sig i Skottland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skottland är alltid en lockande miljö.

      Radera
  5. Folkångest är ganska rolig, har sina poäng.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att jag skulle kalla den tragikomisk. Den är ju egentligen väldigt sorglig.

      Radera
  6. Folk med ångest har jag läst och Du är jag nyfiken på. Min syster lobbar rätt hårt för att jag ska se tv-serien :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du, som bok, är inte riktigt min grej. Den är helt klart inte dålig, men inte min genre. TV-serien ska jag se när jag har läst boken 🙂

      Radera
  7. Jag gillade Du! Fast jag tror inte jag läste pocketupplaga med liten text.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är ganska snabbläst trots liten text.

      Radera
  8. Jag har också läst och gillat Folk med ångest.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror jag gillar allt Backman har skrivit.

      Radera
  9. har inte läst någon av dina, men Backman känner jag åtminstone till

    SvaraRadera
  10. Folk med ångest har jag hört talas om. De andra två är nya för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du var det ganska mycket snack om när den kom, men det är ju några år sedan.

      Radera
  11. Folk med ångest har jag sett men inte läst. Tack för tips.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tänkt se den nu när jag har läst boken.

      Radera
  12. Svar
    1. Det är egentligen det enda man behöver säga 🙂

      Radera
  13. Folk med ångest gillade jag . Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  14. Folk med ångest gillade jag oerhört mycket när jag läste den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog den av Backmans böcker som jag har gillat minst, men den är fortfarande riktigt bra.

      Radera
  15. Jag gillade Folk med ångest så jag läser gärna mer av Backman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här var faktiskt den sista olästa boken jag hade av honom 😟

      Radera
  16. Folk med ångest vill jag läsa! Tyckte om En man som heter Ove

    SvaraRadera
    Svar
    1. Folk med ångest är inte en ny Ove-bok, tycker jag, men den är väldigt bra. Och berörande.

      Radera
  17. Jag måste verkligen prova första boken av Halliday!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tycker jag att du ska göra 😉

      Radera
  18. Inga jag läst detta. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har sina höjdpunkter alla tre 🙂

      Radera