tisdag 30 maj 2023

Tisdagstrion: Den gode, den onde, den fule

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Tisdagstrion som sköts av Ugglan & Boken.

Veckans tema: Den gode, den onde, den fule (en bok på varje)

Ont och gott var lätt som en plätt, men ful ... ja, det fick bli en synonym.

1. Den goda dottern av Karin Slaughter är en riktig nagelbitare och bladvändare.

2. Onda flickor av Alex Marwood (pseudonym för Serena Mackesy) var den första boken jag läste av henne. Hon skriver riktigt bra.

3. Styggelsen av Amanda Hellberg är den första boken om Maja Grå och nog den som är mest otäck i serien. Styggelse kan ju vara ett annat ord för ful ...

24 kommentarer:

  1. Riktigt passande trio, inte läst.

    SvaraRadera
  2. Onda flickor och Styggelsen har jag läst. Onda flickor är med i min trio också. Jag har läst annat av Slaughter men vill läsa mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin Slaughter är ju väldigt produktiv och jag har bara läst ett fåtal av hennes böcker.

      Radera
  3. Maja Grå har jag läst, men inte den första delen så det skulle jag vilja. Om jag vågar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Styggelsen är väl den del som är mest skräck 🙂

      Radera
  4. Jag känner till alla böckerna men inte just läst de av författarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ju några att välja bland.

      Radera
  5. Nya titlar för mig. Styggelsen ser spännande ut

    SvaraRadera
    Svar
    1. Styggelsen var faktiskt lite otäck 🙂

      Radera
  6. Inte läst någon av dessa. Böckerna om Maja Grå har jag varit nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gillat böckerna om Maja Grå, de är speciella.

      Radera
  7. Tack för detta, verkar vara en läsvärd trio.

    SvaraRadera
  8. har läst Onda flickor och Den goda dottern

    SvaraRadera
  9. Inget jag har läst men böckerna verkar passa bra till temat. Styggelse, inget ord man använder dagligdags precis. Smart att tänka på det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Styggelse är ett väldigt starkt ord, tycker jag.

      Radera
  10. Alex Marwood har jag tänkt jag ska läsa fler böcker av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har jag också tänkt, men det verkar inte översättas fler.

      Radera
  11. Onda flickor blir jag nyfiken på! Sommaren är en bra deckartid för mig, så tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gillat de tre böcker jag har läst av henne.

      Radera
  12. Jag tycker att Slaughter är ett förfärligt namn :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårt att föreställa sig någon heta Slaktare i efternamn 😲

      Radera