onsdag 27 november 2019

Kommande böcker december 2019

Det brukar inte släppas så mycket nytt och spännande i december, men två är verkligen inte många. Och då borde egentligen inte ens den ena vara med här eftersom den faktiskt inte är ny.

Neuromancer-trilogin av William Gibson
Genre: Science fiction
Serie: Neuromancer 1-3
Antal sidor: 896
Utgivningsdatum: 2019-12-13
Förlag: Modernista

Från Bokus
Case var den smartaste datatjuven av alla, innan han hamnade i onåd och fick nervsystemet utslaget. Men en ny uppdragsgivare ger honom en sista chans, och han ger sig ut efter en oöverträffad artificiell intelligens.

Men åh! Jag vet att detta egentligen inte är någon ny bok, men det är en nyutgivning som heter duga. Alltså får den vara med ändå.






Kom i min famn av Caroline Eriksson
Genre: Kriminalroman
Serie: Simone Boman (1)
Antal sidor: ?
Utgivningsdatum: 2019-12-30
Förlag: HarperCollins Nordic

Från Bokus
Hur skulle du reagera om du en dag kontaktades av en främmande tjugoårig kvinna som hävdade att hon var din hittills okända dotter? Det är vad som händer Thomas, en gift man med en fyraårig dotter, en man som sätter familjen främst och tycker det att är viktigt att vara en god människa. Men den vuxna dottern avvisar hans försök till omsorg och ställer upp egna villkor och krav. Samtalsterapeuten Simone hyrs in som organisationskonsult på företaget där Thomas arbetar och hon vinner hans förtroende men trots hennes stöd drivs Thomas obönhörligen mot katastrofens brant.

En författare som jag alltid vill läsa mer av.

10 kommentarer:

  1. Åh, spännande båda! Tack för upplysningen, memorerar. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg i dag, i ett mejl från förlaget, att Caroline Erikssons bok inte kommer förrän i januari, men på Bokus står det fortfarande december :(

      Radera
  2. Caroline Erikssons bok måste jag läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag också. Frågan är när den egentligen släpps.

      Radera
  3. Jag har Neuromancer på engelska i min oläst-hylla, kanske jag borde ta itu med den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller vänta på den nya svenska utgåvan :)

      Radera
  4. Jösses, vilken tegelsten. Men med tre delar så. Jag skippade att göra ett inlägg, jag fick inte ihop det den här gången.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väldigt länge som jag trodde att jag inte skulle hitta någon bok alls.

      Radera
  5. Gibson vill jag läsa! Något av honom i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill hemskt gärna läsa Neuromancer :)

      Radera