fredag 1 november 2019

Månadsbokslut oktober 2019

Antal lästa böcker i oktober 2019: 7

65. Begynnelse av Dan Brown
66. Pärlan som sprängde sitt skal av Nadia Hashimi
67. Sjuka själar av Kristina Ohlsson
68. Albino av Mons Kallentoft & Anna-Karolina
69. Norra Latin av Sara Bergmark Elfgren
70. Kidnappad av S B Caves
71. Syndabocken av Sofie Sarenbrant

Antal lästa sidor: 2928
Genomsnitt/dag: 94
Genomsnitt/bok: 418

Snittbetyg: 3,64
Ingående i serie: 4
Påbörjade serier: 0
Avslutade serier (läst senast utgivna/översatta): 3

Drama: 1
Fantasy: 1
Kriminalroman: 2
Thriller: 3

Boktolvan: 1 (11/12)
E-böcker: 1 (3/12)
Finish that series: 2 (16/18)
Hyllvärmare: 3 (38/36)
Vi möts igen: 0 (6/6)
Sist på serien?: 0 (5/6)

Kvinnor: 4
Män: 2
Duo: 1

Originalspråk (svenska): 4
Originalspråk (engelska): 0
Författare jag inte läst tidigare: 2
Biblioteksböcker/e-lib: 0

Ljudböcker: 0
Recensionsexemplar: 3

Antal nykomna böcker: 4
Antal bortskänkta böcker: 9

Månadens bästa: Begynnelse av Dan Brown
Månadens överraskning: Begynnelse av Dan Brown
Månadens besvikelse: Kidnappad av S B Caves
Månadens roligaste: -
Månadens mysigaste: -
Månadens otäckaste: Pärlan som sprängde sitt skal av Nadia Hashimi

Kommentar:
Det blev betydligt mer läst i oktober än det har varit på väldigt länge. Mestadels beror det på att jag hade semester första veckan och sedan blev jag dessutom sjuk i slutet av månaden. Tyvärr blev betygen inte jättebra. Eller egentligen så är det en bok som drar ner genomsnittet. Fyra böcker fick faktiskt en fyra i betyg så det var inte så dåligt.

Inte en enda påbörjad serie blev det (klapp på axeln, eller något), däremot blev det tre "avslutade" serier. En av dem plus en annan ingick i Finish That Series-utmaningen (den andra är inte längre den senast utgivna, men den var det när jag startade utmaningen). Jag har bara två böcker kvar att läsa i den utmaningen så där ligger jag bra till. En Boktolva blev det också och där har jag bara en bok som återstår. Hyllvärmarna blev bara tre, men i och med det har jag klarat mitt mål. Tre blev även recensionsexemplaren.

Fyra nya böcker bestämde sig för att flytta hem till mig, tre var recensionsexemplar (en av dem är redan läst) och en beställde jag faktiskt själv. Eftersom det har firats födelsedag i vårt hem så blev det ett bokbord till gästerna så hela nio böcker flyttade hemifrån.

Om månadens bästa: Jag valde mellan Pärlan som sprängde sitt skal och Begynnelse, men alltså släng in lite AI och robotar så faller jag som en fura.
Om månadens överraskning: Det kan ha varit för att jag var svältfödd på spänning, men jag slukade faktiskt Begynnelse.
Om månadens besvikelse: Men oj, Kidnappad var en väldigt märklig bok.
Om månadens roligaste: Kan det verkligen vara möjligt att jag inte har läst något roligt alls?
Om månadens mysigaste: Se ovan.
Om månadens otäckaste: Pärlan som sprängde sitt skal är hemsk. På riktigt.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig hög. De två understa i högen har jag läst och tycker att de är jättebra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var de två som gjorde upp om månadens bästa :)

      Radera