tisdag 26 november 2019

Tisdagstrion: Frestelser

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Tisdagstrion som sköts av Ugglan & Boken.

Veckans tema: Frestelser.

Jaha... frestelser. Hur ska man nu tolka det då? Det brukar inte vara speciellt många frestelser i böckerna jag läser så jag får helt enkelt välja böcker som frestar mig. Böcker som av en händelse står i min hylla och ropar lockande, men som jag ändå ignorerar. Var det förresten inte Oscar Wilde som sa: Det bästa sättet att bli kvitt en frestelse är att falla för den. Eller något liknande? I alla fall, det här är de tre största frestelserna. Tror jag.

1. Folk med ångest av Fredrik Backman
2. Törnrosor av Stephen King & Owen King
3. Henrys hemlighet av Kristina Ohlsson

22 kommentarer:

  1. intressant trio, Wilde hade nog rätt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ganska säker på att Wilde hade rätt :)

      Radera
  2. Det var väl en bra vinkling på frestelser. Backman har jag länge funderat på att läsa. Det är så många sim säger att han skriver bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst några av Backman och de har varit fantastiska allihop.

      Radera
  3. Jag läste Folk med ångest ganska nyligen och har fortfarande inte riktigt hämtat mig. Sjukt bra. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, ja, Backman är bra. Det kommer nog att bli en Backman hyfsat snart, men då en helt annan :)

      Radera
  4. Rolig tolkning av ämnet. Har läst en hel del av Backman, så det blir nog den här boken också så småningom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara svårt att få ner förväntningarna till en mer normal nivå.

      Radera
  5. Folk med ångest har jag läst och Törnrosor håller jag på med :)

    SvaraRadera
  6. Backman har jag aldrig läst(!), men skaffat mig ett par böcker som jag ska försöka klämma nästa år. Snyggt omslag på Kings.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Backman är bland det bästa vi har i Sverige, tycker jag.

      Radera
  7. King och Ohlsson kunde jag tänka mig att läsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har sett lite... besvikna recensioner av Henrys hemlighet, men lsa den kommer jag så klart att göra.

      Radera
  8. Det där är en bra trio! Vill läsa dem alla!

    SvaraRadera
  9. Ja, det är många böcker som frestar till läsning! King är alltid frestande för mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det snart måste vara dags för en King.

      Radera
  10. Det finns gott om frestande böcker! Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  11. Har fortfarande inte läst något av Backman. Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett tag sedan jag läste något av honom, men det är snart dags igen.

      Radera