fredag 8 november 2019

Men åh, jag fick den!

Jag har ju nämnt det tidigare, att jag knappt ber om ett enda recensionsexemplar i år. Det hindrar mig dock inte från att hålla tummarna för att det kommer några överraskningar. Speciellt de där böckerna som jag väldigt, väldigt gärna vill ha.

Som den här, Ett kallt fall av Peter May. Jag trodde faktiskt inte att den skulle dyka upp, men så plötsligt låg den bara där. Den har jag redan läst. Tack till Modernista!

Någon dag senare var det dags för Bekännelsen av Jessie Burton. Jag har inte läst hennes Miniatyrmakaren, men jag har länge varit sugen på den. I stället verkar det som att det kan vara läge att ta den här nya först. Den låter väldigt spännande. Tack till Modenrista!

4 kommentarer:

  1. Kul, Ett kallt fall håller jag på att läsa, visst är May bra, många trådar i Jessie Burtons Bekännelsen, riktigt läsvärt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Peter May är bra, men mycket bättre nu än han var när han skrev Ett kallt fall.

      Radera
  2. Ett kallt fall låter riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte en av hans bästa, men den är helt klart läsvärd :)

      Radera