tisdag 12 november 2019

Tisdagstrion: Europa runt

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Tisdagstrion som sköts av Ugglan & Boken.

Veckans tema: Europa runt.

Nja, det går nog inte på tre böcker, det finns ju fler länder än så i Europa. Man skulle ju kunna tänka sig olika väderstreck då, men de är ju fyra. Å andra sidan så kommer man inte jättemycket längre norrut än vad vi är så jag kör väl på det då...

1. Tyst väntan av Liz Nugent (Irland) är en psykologisk thriller som verkligen passade mig.
2. Den osynlige väktaren av Dolores Redondo (Spanien/Baskien) har jag ofta med i olika utmaningar, men det är den värd.
3. Bastarden från Istanbul (Turkiet) är så full av dofter och smaker att det är som att faktiskt befinna sig i Turkiet.

30 kommentarer:

  1. nya titlar för mig, tack för tips, nyfiken på alla tre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är väldigt bra alla tre. Olika, men bra.

      Radera
  2. Alla dina verkar intressanta! Känns som om det kan bli många bra boktips den här veckan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som att vi behöver fler böcker i läskön :)

      Radera
  3. Elif Shafak blir jag verkligen nyfiken på. Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade den här boken väldigt mycket, men hon har skrivit annat bra också.

      Radera
  4. Bastarden från Istanbul verkar riktigt intressant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En mycket bra bok och samtidigt lär man sig saker :)

      Radera
  5. Tyst väntan tror jag finns i bokhyllan.

    SvaraRadera
  6. Tack för tipsen. Kom på att jag har Bastarden från Istanbul bland mina olästa.

    SvaraRadera
  7. Tack för tipsen, har inte läst någon av dem, men blir lite sugen på Redondo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är första delen i en serie, men jag har faktiskt inte sett att det har kommit någon mer del.

      Radera
  8. Tre okända - som alla låter riktigt lockande!

    SvaraRadera
  9. Bara okända för mig, tack för tipsen!

    SvaraRadera
  10. Redondo har jag läst och de andra båda skulle jag mycket väl kunna tänka mig att läsa; Turkiet och Irland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade alla tre. De är ju alla olika, men bra.

      Radera
  11. Inte läst någon, tack för tipsen!

    SvaraRadera
  12. Den osynlige väktaren har jag läst och gillade den. Tack för tips om de andra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste kolla upp om det verkligen inte har kommit någon fortsättning på den än.

      Radera
  13. Har inte läst någon. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  14. Bastarden från Istanbul blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera