fredag 14 januari 2022

Årets första nya

Jodå, även i år så har jag målet att vara ytterst restriktiv vad gäller införskaffande av nya böcker. Det tog, trots det, inte speciellt lång tid innan årets första dök upp.

Cilla och Rolf Börjlinds serie om Stilton och Rönning är en som jag följer. Nästan i fas är jag också, men den sjätte delen är ännu inte läst. När jag då upptäckte Den barmhärtige samariten, som är sjunde delen, på rea på Adlibris så högg jag som en kobra. Den stod ju ändå på önskelistan. Nu är den här i alla fall och jag får väl ta med serien, igen, i min Finish That Series-utmaning. Nästa år kanske.

Till min stora överraskning så dök det upp en bok till. Bödlarnas profetia av Ricky Strandberg, som jag inte kände till alls, ramlade ner på hallmattan en vacker dag. En svensk debutant, tydligen. Skräck påstås det vara också. Eller kanske mer en spökhistoria. Den är ganska tunn så den borde vara snabbläst. Tack till Modernista!

4 kommentarer:

  1. Börjlinds bok hade jag tänkt köpa till sambon i julklapp (och sen låna och läsa själv också, förstås). Men tyvärr blev jag sjuk och hann inte ut i julhandeln. Kan bli födelsedagspresent i stället...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tänkt att köpa presenter som man själv har nytta av 🙂 Kanske kommer boken på bokrean så du kanske till och med gör ett klipp.

      Radera
  2. Den andra boken där fick jag också. Hade inte sett att det är skräck faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar inte vara "riktig" skräck, mer spök 🙂 Vi får hoppas att den är bra.

      Radera