tisdag 21 juni 2022

Tisdagstion: Tro, hopp och kärlek

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Tisdagstrion som sköts av Ugglan & Boken.

Veckans tema: Tro, hopp & kärlek (en av varje)

Oväntat svårt blev det här, egentligen mest beroende på min oförmåga att bestämma mig för hur jag skulle välja.

1. Det vackra mysteriet av Louise Penny får bli min tro, eftersom den utspelar sig i ett kloster.

2. Mitt hopp får bli Överlevaren av Bethany Clift. Titeln själv andas ju hopp, men jag kände att det fanns väldigt mycket hopp hos den namnlösa huvudpersonen genom hela boken.

3. Delhis vackraste händer av Mikael Bergstrand får bli min kärlek och då är det inte bara den oväntade kärleken som huvudpersonen här råkar på utan också att boken är en enda stor kärleksförklaring till Indien.

28 kommentarer:

  1. Delhis vackraste händer blir jag sugen på. Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En myspysig bok som också är väldigt rolig.

      Radera
  2. Överlevaren och Delhis vackraste händer har jag läst och gillat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Två mycket bra böcker. Och den tredje är minst lika bra 🙂

      Radera
  3. Det vackra mysteriet ska jag titta närmare på. Det är något som lockar med mysterier i kloster.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte svära på att den funkar att läsa som fristående. Glömde visst skriva att den är åttonde delen i en serie.

      Radera
  4. Jag har inte läst någon av dessa men överlevaren vill jag läsa samt det vackra mysteriet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Överlevaren kan nog vara den mest trovärdiga undergångshistoria jag har läst.

      Radera
  5. har i alla fall läst Bergstrand. Pennys böcker läser jag alltid förr eller senare

    SvaraRadera
  6. Såg en del av Indien-serien i tv. Tror att Indien för min del är bäst just så, på avstånd ... för varmt och för trångt för att jag skulle trivas ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis som för mig, för varmt, för trångt, för högljutt. Men det är spännande att åka dit via läsfåtöljen 🙂

      Radera
  7. Louise Penny har jag bara läst en bok av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du många fantastiska böcker framför dig 😉

      Radera
  8. Det är andra gången på kort tid som någon rekommenderar Louise Penny och Det vackra mysteriet, så nu skriver jag upp den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom jag är jag så rekommenderar jag ju ingen att hoppa in mitt i en serie och jag glömde visst skriva att Det vackra mysteriet är åttonde delen 😬

      Radera
  9. Jag har läst ut Överlevaren vilket innebär att jag läst alla tre som du tar upp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Det ska bli så spännande att se vad du tyckte om Överlevaren.

      Radera
  10. Inte läst någon av dessa, eller jo, Överlevaren litegrann, men litegrann räknas inte.

    SvaraRadera