fredag 2 november 2012

Bokbloggsjerka 2 – 5 november

Helgens bokbloggsjerka är lite enklare än förra veckans.

Veckan uppgift är: vad ska du ägna dig åt för bokliga aktiviteter under Halloween helgen?

Nu är jag otroligt obstinat och besvärlig, men Halloween är något jag överhuvudtaget inte firar eller tänker på. Eller ens gillar. Men bokliga planer kan man ju ha ändå.

Det har blivit lite oreda i läslistan eftersom mitt allra första egenhändigt beställda recensionsexemplar, Torsdagsänkorna, dök upp här för en vecka sedan och jag är otroligt sugen på den boken. Tyvärr får den vänta ett tag för jag började på Christopher Paolinis Brisingr i tisdags och med sina nästan 800 sidor lär den ta ett tag att läsa ut.

Kanske, eventuellt, möjligtvis tar jag en tur till stan och bokhandeln i helgen också, jag har en rabattkupong som fullständigt skriker efter att utnyttjas.

31 kommentarer:

  1. Ja, då ska du definitivt passa på att handla böcker när du har rabattkuponger:). Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man kan ju inte låta rabatter bränna inne :)

      Radera
  2. Brukar inte heller fira Halloween, däremot Allhelgona, så där stillsamt som helger brukar firas i Finland, tända ljus är väl den stora grejen liksom..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar det stillsamma mer, i alla fall just den här helgen.

      Radera
  3. Rabattkuponger måste alltid utnyttjas! :) Hoppas du hittar något du verkligen vill ha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att hitta något jag vill ha är nog inte något problem, snarare tvärtom :)

      Radera
  4. Firar inte heller Halloween. Kul med rabattkuponger som man kan köpa godsaker för:))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr gäller rabatten bara en bok, vi får väl se hur det går med det :)

      Radera
  5. Jag struntar också i Halloween, men läsning passar ju som tur är bra vilken helg som helst. :) Torsdagsänkorna har jag också hemma i läshögen.

    SvaraRadera
  6. Rekommenderar den. Själv funderar jag på Under the dome som nästa King projekt.

    SvaraRadera
  7. Jag tänker inte heller särskilt mycket på Halloween men precis som du säger kan man ju alltid ha bokliga planer ändå. Och det har jag nästan jämt... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Någon läsning är alltid inplanerad :)

      Radera
  8. Rabattkupong är aldrig fel! Hoppas du hittar något spännande ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag nog att jag ska göra :)

      Radera
  9. Rabattkuponger ska man inte spara för länge...:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, den gäller dessutom bara i två veckor till :)

      Radera
  10. Vi har gjort oss ferdig med Halloween-feiringen på onsdag, og helgen skal brukes til litt jobbing + å lese ferdig boken jeg holder på med nå; "Sweet Little Lies" av Lauren Conrad. Absolutt en "guilty pleasures"-bok ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som något liknande Shirley Conrans och Judith Krantz böcker som jag läste mycket förr :) Precis vad doktorn ordinerar ibland.

      Radera
  11. Det är bäst att lyssna på rabattkupongernas skrik! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kan nog inte stå emot länge till.

      Radera
  12. Det låter some en härlig helg! Hoppas att du hittar något att använda rabattkupongen till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag behöver en lugn och skön helg just nu :)

      Radera
  13. Näe, Halloween är inte min helg heller. Har aldrig gillat att klä ut mig och tycker mer om den stillsamma All Helgona som tyvärr hamnar alltmer i skymundan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. I en undersökning i tidningen igår så hade 6% svarat att de firar Halloween. Det är ju inte speciellt många det :)

      Radera
  14. Har du någonsin provat att vara så pass obstinat att du pausar en bok för att läsa en annan ? ;-)

    SvaraRadera
  15. Oj, det låter som att du har ett ordentligt läsprojekt i Brisingr framför dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är rejält tjock, men den är bra så det går ändå hyfsat snabbt och det känns inte speciellt betungande :)

      Radera
  16. Bäst att tillgodose rabattkupongens behov, annars lär din skönhetssömn vara förstörd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och det får ju absolut inte hända.

      Radera