tisdag 20 november 2012

Bokhyllerunda: Å, Ä, Ö

Jag har inga böcker alls som börjar på X, Y eller Z och bara sammanlagt 25 stycken på Å, Ä och Ö så detta blir ett "samlingsinlägg" och det allra sista i den här bokhyllerundan.


Öppen grav (Kjell Eriksson) - Det här är sista delen (tionde) om kriminalinspektör Ann Lindell. Jag har inte läst någon av dem, men jag hoppas verkligen de är bra för jag har redan alla hemma.

År 2001 (Arthur C Clarke) - Ingen som är bevandrad i science-fiction kan väl ha undgått datorn HAL. Ibland får jag rysningar när datorn beter sig konstigt.

Är det någon där? (Marian Keyes) - Förmodligen var jag lite trög när jag läste den, men när jag väl fattade så blev jag så oerhört sorgsen.

Överlevare (Dean Koontz) - Jag har en lite underlig hat-kärlek till böcker/filmer om flygkrascher. Och av någon underlig anledning brukar jag alltid läsa/se dem precis innan jag själv ska ut och flyga.

Älskade Poona (Karin Fossum) - Den första bok jag läste av Fossum och jag älskade den. Resten är historia.

6 kommentarer:

  1. Her ser jeg to bøker som også er i min bokhylle; "Elskede Poona" og "Er det noen der ute". Likte dem begge veldig godt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de var riktigt bra båda två och efter Älskade Poona blev Fossum en självklar favorit :)

      Radera
  2. Jag fattade inte heller när jag läste är det någon där. Därför blev det lite av ett slag i magen när man väl insåg. Men jag tror att det var det som gjorde att jag tyckte boken var så bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det var därför som den gjorde så starkt intryck, det händer att jag fortfarande tänker på den.

      Radera
  3. Jag gillar Kjell Erikssons böcker, men det kan ha att göra med att jag är från Uppsala där böckerna utspelar sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det låter ju lovande att du gillar dem. Jag vet att viss "tycka-om"-faktor kan vara miljön, men det finns ju gränser även för det så nu ser jag faktiskt fram emot att läsa den första delen. Kjell Eriksson ska vara med i min boktolva för 2013 :)

      Radera