torsdag 22 november 2012

I ett hav av nya böcker

Det har blivit väldigt många nya böcker som har flyttat hem till mig den senaste månaden och eftersom de så väldigt gärna vill vara med på bild så tänkte jag göra ett uppsamlingsinlägg om dem.

Den första boken är väldigt svår att få med på bild, eftersom det är en e-bok, I fyra par skor av Detta Prada. Jag fick den av Mimer förlag i början av oktober och den är på läslistan i december.


Nästa två böcker som dök upp var också de recensionsexemplar. Den första, Torsdagsänkorna av Claudia Piñeiro är faktiskt min första egenhändigt efterfrågade bok. Tack så mycket Leopard Förlag. Den andra boken, Rekordvinnaren av Pieter Tham, fick jag av kommunikationsbyrån Pronto, som del i ett bokprojekt.


Samtidigt som jag beställde en ljudbok som present till min far så passade jag på att beställa ett par till mig själv också. Här syns Rov av Sharon J Bolton och Ond bråd död i Venedig av Donna Leon.


Sandmannen av Lars Kepler kunde jag ju inte stå emot, trots att jag ju faktiskt bara läst den första i serien. Ett klipp var det också, köpte den på Coop för bara 149 kronor. Vem kan stå emot det?


När jag skaffade mitt MedMera-kort så fick jag några rabattkuponger som present och en av dem var på Akademibokhandeln. Där köpte jag De odöda, som är noveller av svenska skräckeliten.


Efter ett tips från Carro på bloggen Romeo and Juliet om två pocket för 69 kronor på AdLibris beställde jag Morgonen hon försvann av Linwood Barclay och Helgonet av Carin Gerhardsen.


Den sista boken som får vara med här kommer från Pocketlover och det var en vinst i hennes tävling. Egentligen hade jag önskat mig De odöda, men eftersom jag hade glömt av tävlingen, vilken bok jag hade önskat och inte alls väntade mig att vinna så köpte jag den boken bara någon dag innan. Tack och lov fick jag lov att ändra mig och i stället så dök Kaninhjärta av Christin Ljungqvist upp här. Tack Tess!

16 kommentarer:

  1. Den enda jag har läst är Kaninhjärta och den var riktigt bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att jag bara hört positivt om den. I alla fall är det det jag valt att höra :)

      Radera
  2. Åh va härligt med massa nya böcker! Linwood Barclays bok har jag läst och jag gillade den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft en rejäl genomklappning den senaste månaden. Ibland måste man bara köpa nya böcker :)

      Radera
  3. Ujujuj så bra böcker! Jag älskade Kaninhjärta. Så galet bra :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag undrar om inte Kaninhjärta måste puffas uppåt i kön...

      Radera
  4. Vad många bra böcker! Sandmannen har jag också och precis som du har jag bara läst första boken i serien :-) Har de andra två hemma också. "De odöda" vill jag läsa! Ser framemot din recension av den senare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen är man kanske inte klok när man köper en hel serie så där, när man bara läst första boken. Ibland går det helt åt pipsvängen ;)

      De odöda får nog faktiskt bli nästa novellsamling, efter jag läst klart Wells :)

      Radera
    2. Nä, jag håller med men ibland får man ett så stort måste-ha-begär ;) och då är det lätt att hela serien plötsligt landar i ens bokhylla... ;)

      Radera
  5. Jag älskade också Kaninhjärta! Och De Odöda är galet bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur bär man egentligen sig åt när man vill läsa alla böcker. Nu. Samtidigt.

      Radera
    2. Eller hur! Bokmalens eviga fråga..

      Radera
  6. Jag läste ut Kaninhjärta i natt! Kunde inte lägga undan den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en månad när jag bara läser skräck/otäckt får det nog bli :)

      Radera
  7. Många nya roliga böcker, både sådana jag läst och sådana jag vill läsa;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ju så otroligt många bra böcker, fattar inte hur jag ska hinna läsa alla :)

      Radera