måndag 12 november 2012

Läsplanering november 2012

I november borde man ju kanske läsa lite fler otäcka böcker, men det får nog sparas till senare för här blir det ingen skräck alls. Kanske något optimistisk lista, men jag hoppas hinna med dem allihop.

Brisingr av Christopher Paolini. Tredje delen om Eragon och draken Saphira. En riktig tegelsten så jag hoppas den är bra. Hyllvärmare. Redan utläst.

Rekordvinnaren av Pieter Tham. En debutroman om vådan om att vinna alltför mycket pengar. Beskrivs som spänningsroman. Redan utläst.

Var är Jane Eyre? av Jasper Fforde. Första delen om Thursday Next, som jagar förrymda, kidnappade och på annat sätt olydiga litterära karaktärer. Mitt första möte med författaren och jag måste erkänna att jag tycker det låter riktigt spännande. Ingår i Västmanländskans böcker om böcker-utmaning.

Svarta hunden av Stephen Booth. Första delen om poliserna Ben Cooper och Diane Fry, som löser brott i Derbyshire, Storbritannien. Hyllvärmare och ingår i årets boktolva.

Devils Peak av Deon Meyer. Tredje delen om Tobela Mpayipheli, den före detta ANC-soldaten. Ingår i Pocketlovers tre på tre-utmaning.

Sista andetaget av Denise Mina. Tredje delen om den skotska journalisten Paddy Meehan. Hyllvärmare.

Torsdagsänkorna av Claudia Piñeiro. En argentinsk spänningsroman, men tydligen mycket mer än så.

4 kommentarer:

  1. Jag älskar Christopher Paolinis böcker! De är tegelstenar helt i min smak ;)

    Slutet av fjärde boken är jag dock inte så förtjust i - mer vill jag inte säga. Berätta gärna vad du tycker när du kommer dit! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajdå, fjärde boken är väl den sista och slutet-slutet? Nu blir jag ju lite nyfiken och jag som inte ens har Arvtagaren än...

      Radera
  2. Jag är så imponerad av dina planeringar. Jag har en planering men den havererar alltid. Oftast redan tidigt i månaden...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så lättlurad att om jag skrivit något på en lista så gör jag det. Funkar nästan till 100% på allt :)

      Radera