fredag 30 november 2012

Bokbloggsjerka 30 november – 3 december

Fredag igen och då är det ju dags för Annikas bokbloggsjerka.

Veckan uppgift är: Nu står snart julen för dörren och då är frågan vad du önskar dig för bokliga saker i julklapp?

Jaaaa, det enda bokliga jag önskar mig är nog faktiskt bara böcker (och naturligtvis mer plats för dem när de väl kommit hit). Jag verkar ha snöat in på skräck, eller åtminstone rysligheter, om man tittar på önskelistan. Överst på den står Innan jag somnar av S J Watson och som tvåa kommer Nu ser du mig av S J Bolton.

De här gardinerna är ju inte fel heller, men någon julklapp blir det nog inte. Och så skulle jag egentligen behöva något slags väska där en bok får plats, även en inbunden. Någon sådan har jag inte hittat än och för att jag skulle kunna få den i julklapp så behöver jag peka ut den för köparen.

36 kommentarer:

  1. Mitt problem i år är jag inte kommer på något att önska mig alls. Ett par böcker har i alla fall smugit sig in på önskelistan. Gardinerna är faktiskt riktigt snygga i verkligheten (de hänger i mitt sovrum)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir lite imponerad över att att det faktiskt finns människor som inte önskar sig något :)

      Radera
  2. Åh vilka häftiga gardiner! :) Skräck och rysligheter är klockrent, speciellt nu när det är mörkt stora delar av dygnet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror jag ska vika hela januari till skräck :)

      Radera
  3. De där gardinerna har jag kikat på flera gånger. Något köp har det dock inte blivit ännu. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som för mig då Jag är inte helt säker på att de faktiskt skulle göra sig i mitt "bibliotek", det kanske blir för mörkt.

      Radera
  4. Innan jag somnar har jag redan hemma, men oläst. Tror att den kan vara riktigt bra :)

    De där gardinerna har jag sprungit och letat efter, men de verkar inte finnas i butik :/ Jag tycker inte om att köpa textilier på Internet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nästan säker på att Tomten kommer med Innan jag somnar :)

      Försökte också hitta gardinerna i en affär, jag vill gärna se och känna på de där gardinerna innan jag köper.

      Radera
  5. En bra väska där böcker får plats låter som en strålande julklapp. Skulle även jag vilja ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är så jobbigt med väskor, för jag vet inte vad jag vill, men när jag ser den så vet jag :) Vid såna tillfällen är det så svårt att önska sig av någon annan.

      Radera
  6. Har funderat på de där gardinerna några gånger :). Skräck är ju aldrig fel! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var på väg att köpa gardinerna, nu när vi ändå flyttade och behövde nytt i alla rum, men det blev inte så. Kanske nästa gång :)

      Radera
  7. De gardinerna hade jag inte sett!
    Kanske det står ännu fler böcker på din önskelista, eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fler böcker på min önskelista? Nääää, varför tror du det? ;) Det kommer faktiskt en längre önskelista på tisdag :)

      Radera
  8. Jo, en bra väska som rymmer bok, läsplatta och dator vore inte dumt. Jag vill ha en i grönt skinn :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du kommit längre än vad jag gjort, jag har ingen aning om vad jag vill ha :) Men grönt skinn låter snyggt.

      Radera
  9. Svar
    1. Böcker på gardinerna måste ju vara något för en boknörd.

      Radera
  10. Den gardinen lekar man inte bort :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men blir man inte liksom övertydlig med såna gardiner? ;)

      Radera
  11. Nämen, såna gardiner vill jag ha!

    SvaraRadera
  12. Ja hallå, gardinerna, H&M, wtf? Så fina! Jag tillökar i listan, wow :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderar fortfarande. En riktig velepotta är jag :)

      Radera
  13. Vilka fina gardiner! De hade jag kunnat tänka mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderar fortfarande. Kanske till nästa jul :)

      Radera
  14. Kul med bokiga gardiner! Men riktiga böcker är nog bäst trots allt... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns inte många saker som kan mäta sig med riktiga böcker :)

      Radera
  15. Inget fel med skräck. Det är väl skönt att man på något sätt kan bryta det präktiga julmyset i mellandagarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag börjar känna ett stort behov efter skräckböcker nu.

      Radera
  16. Gardinerna skulle passa perfekt i ett hemmabibliotek. Och att krypa upp med en skräckbok under julledigheten är säkert mysigt (jag gillar inte skräck så jag byter ut det mot en annan genre).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, just nu kan jag nog inte tänka mig något bättre än ett soffhörn och en skräckbok.

      Radera
  17. Åh vilka snygga gardiner! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar bara att de fanns i en affär så man kunde känna på dem innan man bestämde sig :)

      Radera