torsdag 18 juni 2015

21 påståenden om mig

Ja, jag kan lika gärna erkänna. Jag är beroende av de här små listorna/enkäterna, de är så otroligt bra att ha när man inte orkar hitta på något annat. Den här hittade jag hos Kattugglan. Förra sommaren faktiskt.

Jag heter Monika.
Jag är för tillfället uppgiven, men ändå ganska glad.
Jag är bra på problemlösning.
Jag tycker inte om lever. Hur kan man äta kroppens giftcentral?
Jag är dålig på att inte köpa fler böcker.
Jag läser nästan varje ledig stund.
Jag gillar när en bok eller film överraskar mig.
Jag sjunger egentligen inte ens hellre än bra.
Jag älskar mina nära och kära.
Jag är inte speciellt bra på att ha tålamod.
Jag föredrar skugga framför sol.
Jag tycker om katter, men har tyvärr ingen nu. De ska inte bo i lägenhet.
Jag är beroende av ostbågar (förutom böcker då).
Jag har på mig mysbyxor och t-shirt. Alltid när jag är hemma.
Jag dricker väldigt mycket vatten.
Jag lyssnar på musik ibland, men helst lyssnar jag på tystnaden.
Jag blir arg på folk som avbryter mig när jag är mitt uppe i något.
Jag blir rädd av mycket, men mest skrämmer nog intoleranta människor mig.
Jag önskar att min sambo kunde fatta att det inte alls är farligt att vistas i Australien.
Jag är pinsamt dålig på att släppa kontrollen.
Jag är uppväxt i en liten, liten by nästan precis mellan Göteborg och Borås.

8 kommentarer:

  1. Jag är ju också beroende. Läs - den här snor jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är ju så bra att ta till när inspirationen tryter :)

      Radera
  2. Den här ska jag göra någon dag :) Snor och sparar den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sno och spara på bara! Själv sparade jag ju den i nästan ett år :)

      Radera
  3. Den här snor jag med ;) Intoleranta människor skrämmer mig också och jag tycker heller inte om att bli avbruten mitt i något.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intolerans är något av det värsta jag vet. Så länge man inte skadar någon så får man göra och vara precis som man vill.

      Radera
  4. Åh vilken fantastisk enkät! Här ska snos jag med :) Det roliga/otäcka dock är att det är nästan som om jag har skrivit de här svaren. Förutom då att jag är uppväxt på landet lite norr om Göteborg och till viss del äter lever...
    :)

    SvaraRadera