fredag 19 juni 2015

Men det är ju omöjligt!

Faktum är att det till och med är fullständigt orimligt att tro att man ska kunna stå emot pocketrean som just nu kan hittas på både Adlibris och cdon.

Jag ligger hyfsat bra till när det gäller inköp i år så jag gav mig själv tillåtelse att köpa en "omgång" på varje ställe. Böckerna från cdon verkar ha fastnat någonstans, de sägs vara skickade och fakturan kom för ett par dagar sedan, men några böcker har inte dykt upp. De får helt enkelt vänta med att bli presenterade.

På Adlibris blev det i alla fall Jakthundarna av Jørn Lier Horst, You had me at hello av Mhairi McFarlane, Oceanen vid vägens slut av Neil Gaiman och Plan B av Jonathan Tropper.

14 kommentarer:

  1. Har också spanat på dessa kampanjer och frågan är om det inte blir till att klicka hem några i alla fall ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte faktiskt jag var värd att göra det. En bra tröst i regnet :)

      Radera
  2. Håller med! Tycker du hållit ut länge ändå. Har du missat pocketrean hos Bokus?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har blivit något av en principsak att inte handla på Bokus. De har ju börjat använda Bring och när de paketen inte kan delas ut så hamnar de hos ett DHL-ombud som ligger så avigt till att man aldrig har vägarna förbi och det är nästan omöjligt att ta sig dit utan att behöva gå flera kilometer.

      Radera
  3. Tre av dem har vi här hemma och jag har läst en av dem. Men Horst har jag inte bestämt mig om än. För mig som läser på norska är det problem då detta är långt ifrån den första i serien!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det där ställer ju till det för en som är manisk med att läsa i ordning. Men kanske hinner de andra delarna översättas innan jag kommer till Jakthundarna :)

      Radera
  4. Det är verkligen frestande kampanjer :) Hoppas du kommer att tycka om Oceanen vid vägens slut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns jobbigt att låta bli att köpa och det känns jobbigt att köpa. Eftersom jag då mår lite bättre när jag får nya böcker så tar jag hellre det :)

      Radera
  5. Ja oj vad det är svårt att stå emot :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag höll ändå ut länge tycker jag, men till slut orkade jag inte :)

      Radera
  6. Två av dessa köpte jag också denna månad :) och precis som ditt cdon paket verkar även mitt ha fastnat någonstans på vägen, har inte set röken till den på flera dagar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag i alla fall fått ett spårningsnummer, men paketet ligger i Alvesta :(

      Radera
  7. I know... Kunde inte motstå Akademibokhandelns motsvarande rea. Gick in för att köpa block till jobbet och kom ut med fyra nya böcker. Trots att jag har en tillräckligt stor hög hemma redan. På gränsen till sjukligt... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så otroligt svårt att motstå böcker. Var också inne på Akademibokhandeln, men lyckades hålla mig till att bara klappa på böckerna :)

      Radera