torsdag 11 juni 2015

Currently Reading Tag

Jag blev taggad av C.R.M. Nilsson att göra den här och jag är inte nödbedd...

1. Hur många böcker läser du vanligtvis samtidigt?
Egentligen bara en, men ofta har jag en novellsamling liggande som jag läser i när jag avslutat en bok under dagen och inte vill påbörja en ny när jag ska sova.

2. Om du läser mer än en bok, hur bestämmer du när du ska byta mellan böckerna (läser du ett speciellt antal sidor i en innan du byter till den andra?)?
När den ena är färdigläst så byter jag till den andra.

3. Byter du någonsin bokmärke när du är en bit in i en bok?
Nej.

4. Var förvarar du boken du läser just nu?
Just nu ligger den vid sängen.

5. Vilket tid under dygnet spenderar du mest tid med att läsa?
Morgon, middag eller kväll :)

6. Hur länge läser du vanligtvis i ett svep?
Helst mer än en kvart, men runt en timme kan det nog bli om jag får vara i fred.

7. Läser du inbundna böcker med ”dust jacket” på?
Nej, jag tar av dem och ställer dem vid mitt skrivbord i väntan på boken.

8. Hur läser du vanligtvis? Sitter, ligger, osv?
Jag ligger nog nästan alltid.

9. Tar du med dig boken du läser överallt?
Överallt är så många platser, men visst, den får följa med lite varstans. Knappast överallt.

10. Hur ofta uppdaterar du dina framsteg i boken du läser på Goodreads?
Varje morgon.

11. Vem vill du tagga?
Jag vet inte riktigt vem som gjort denna, men jag provar lite då. Och det är naturligtvis alldeles frivilligt.
Johannas deckarhörna
Bokhyllan
Romeo and Juliet

6 kommentarer:

  1. Det är just det att få vara ifred, kan vara svårt ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en del människor verkar ha något inbyggt så att de bara måste prata med någon som sitter med näsan i en bok :)

      Radera
  2. Varje morgon - det var inte illa!

    SvaraRadera
  3. Kul att läsa dina svar och tack för taggen. Jag hade också blivit taggad tidigare, så faktum är att vi gjorde dem visst samtidigt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de här taggarna har ju en förmåga att spridas :)

      Radera