fredag 5 juni 2015

Presenter, presenter, presenter

Jag fyller ju år i slutet av maj och det betyder massor av bokpaket. Naturligtvis. Min snälla, snälla sambo, som har personalrabatt där han jobbar, brukar göra sitt bästa för att fylla på mitt bokförråd.

Först lite nordiska deckare. Avdelning 73 av Sofie Sarenbrant, Den gränslöse av Jussi Adler-Olsen, Helveteselden av Karin Fossum och Mios blues av Kristina Ohlsson.

Norsk fantasy och brittiska deckare. Odinsbarn av Siri Pettersen, Dött vatten av Ann Cleeves och Behandlingen av Mo Hayder.

En liten eftersläntrare, boken var försenad, och mer norskt. Blod på snö av Jo Nesbø.

Inte bara böcker brukar dyka upp utan även filmer, som jag också samlar på. The fall #1 (brittisk TV-serie som utspelar sig på Nordirland), Fargo #1 (amerikansk TV-serie som bygger på filmen med samma namn), Guardians of the Galaxy, The Equalizer och Nightcrawler.

20 kommentarer:

  1. Det var inte illa :-) Då är du sysselsatt ett tag framöver!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis som att jag behövde mer tidsfördriv :)

      Radera
  2. Härliga presenter! Och Grattis i efterskott! :)

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott! Det är härligt med förstående make som vet vad man vill ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Han är verkligen duktig med att köpa det jag vill ha :)

      Radera
  4. Oh Odinsbarn och Behandlingen! Bra böcker!! :) Grattis i efterskott :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag önskar att jag kunde läsa dem allihop på en gång :)

      Radera
  5. Visst är det underbart med familjen som förstår sig på en :-) Många bra böcker där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen inte fel att få det man vill ha :)

      Radera
  6. Vilken härlig hög :) Och stort grattis i efterskott :)

    SvaraRadera
  7. Grattis i efterskott och vilka fina presenter!

    SvaraRadera
  8. Vilka fina presenter :)
    Grattis i efterskott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag har klappat på dem en del :)

      Radera
  9. Ett stort grattis i efterskott :-). Din sambo kan det där med presenter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Han får en väldigt utförlig önskelista :)

      Radera
    2. Haha, det är likadant här! Överraskningen blir vilka av böckerna som väljs ut.

      Radera
    3. Ja, och visst räcker det så? Då får man ju i alla fall något man vill ha :)

      Radera