måndag 30 augusti 2021

Film: Resort to love (2021)

Titel: Resort to love
Originaltitel: Resort to love
Genre: Romantisk komedi
Regissör: Steven K Tsuchida
Manus: Tabi McCartney, Dana Schmalenberg
Skådespelare: Christina Milian, T J Power, Sinqua Walls, Christiani Pitts, Jay Pharoah
Utgivningsår: 2021
Produktionsland: USA
Längd: 101 min
Serie: -
Såg den på Netflix 6 augusti 2021





Handling
En sångerska som har fått både sitt hjärta och sin karriär krossade börjar jobba på en lyxig semesterort – där det visar sig att hennes ex ska gifta sig.

Min kommentar
Jag tror att både sambon och jag behöver lite upplyftande (och gärna roliga) filmer. Det är tungt att börja jobba efter semestern. Vi enades i alla fall snabbt om den romantiska komedin Resort to love. Spännande också att Alicia Keys är producent och en av hennes låtar spelar en liten biroll.

Det kan hända att jag är svältfödd på roligheter för jag tyckte denna var riktigt trevlig, med en hel del roliga scener. Det finns naturligtvis en del pinsamheter också, dock inte på skämskuddenivå. Två scener fick mig att bryta ihop litegrann (av skratt); första gången Erica ska sjunga på bröllop och snarkscenen. Helt olika typer av humor, men oj, så kul.

Min självklara favorit blir karaktären Barrington. Jag tycker han stjäl varenda scen han är med i. För min del så kunde han ha fått en ännu större roll, men han dyker upp lite överallt. Christina Milian har jag uppenbarligen sett i andra filmer och jag kan inte annat än tycka att hon gör den här typen av karaktär riktigt bra. Den här gången visar det sig dessutom att hon kan sjunga, hon gör all sin egen sång. Med den äran. Som romantisk komedi tycker jag att den har en del nya element, det är inte samma likadant som det brukar. Det händer kanske inte direkt oväntade saker, men inte alltid heller helt väntade. Bland annat visar det sig att den nya fästmön är riktigt trevlig. Har det någonsin hänt i filmens värld?

Jag blev definitivt underhållen av Resort to love och det är ju, trots allt, meningen med de här filmerna. Om man vill ha en djup, mörk och obegriplig film så får man titta på något annat.



Letterboxd hade den 2,5 i genomsnitt (beräknat på 1 925 betyg).
IMDb hade den 5,6 i genomsnitt (beräknat på 2 675 betyg).
Jag ger den 3,5.
Filmen är
SpännandeTråkig
KlurigFörutsägbar
TrovärdigOsannolik
Snyggt fotoRolig
RomantiskFör lång
SorgligFör kort
FartfylldLångsam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar