tisdag 15 oktober 2024

Tisdagstrion: Frukt och bär

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Tisdagstrion som sköts av Robert på Mina skrivna ord.

Veckans tema: Frukt och bär (på omslaget, i titeln eller i handlingen)

Jag funderade allvarligt på att återanvända mitt inlägg från förra gången detta var på tapeten, men så sökte jag i mitt bokprogram. Och vips dök det upp ett tema.

1. Smultronvrår av Stephen King kan man hitta i novellsamlingen Dödsbädden. Jag kan inte påstå att jag minns den, det har nog gått nära fyrtio år sedan jag läste den.

2. Hallonfingrar av Lova Lovén hittar man i antologin 13 svarta sagor om ond bråd död. Den utspelar sig i Lomma, bara några kilometer från där jag bor. Lite lagom läskig.

3. Män med ögon som blåbär och mjölk av John Ajvide Lindqvist finns i novellsamlingen Låt de gamla drömmarna dö. Denna minns jag inte heller, men jag har en anteckning om att jag nog inte förstod den.

1 kommentar: