fredag 27 april 2012

Bokbloggsjerka 27 – 30 april

Efter en ovanligt hektisk fredag är det äntligen dags för Annikas bokbloggsjerka.

Veckan uppgift är: Vilken är den mest uppseendeväckande bokbloggs-rubrik du kommer ihåg?

Ja, jösses, som om man skulle komma ihåg det... Det måste ju betyda att ingen har varit så uppseendeväckande att den har etsat sig fast. En rubrik för mig är något som eventuellt kan locka mig att läsa ett inlägg, men det är inte rubriken jag kommer ihåg i efterhand, så den betyder egentligen bara något en kort stund. Ibland är till och med rubriken så uppenbart "publikfriande" att jag inte ens läser inlägget (kanske borde jag skämmas för detta, men så är det, motvallskärringen tittar fram).

Men, listig som jag är så kan jag ju i alla fall kolla alla inlägg gjorda i Wordpress, som jag har kommenterat. Tyvärr kan jag inte komma på något annat sätt att få fram någon vinnare här...

Rubriken Någon borde dödas för det här… som Boktycke hade lockade i alla fall mig att läsa själva inlägget. Och faktiskt hade hon rätt också...

7 kommentarer:

  1. Jag kommer inte heller ihåg rubriker..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Teflonminne verkar vara vanligt i bokbloggarvärlden :)

      Radera
  2. Här fanns det mycket spännande att läsa :)

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att man inte är ensam om att inte minnas titlar:-) Tur att man kommer ihåg en del tips och inlägg ändå...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har ju lättare att komma ihåg tips och inlägg än rubriker :)

      Radera