onsdag 4 april 2012

Bokhyllerunda: F

Dags för böcker med titlar som börjar på F. Det har jag 60 stycken av och dessa fem valde jag.



Flickan från ingenstans (Justin Cronin) - En av mina julklappsböcker, som jag ju så klart inte har läst än. Men snart så... kanske nu till påsk.

Flygplatsen (Arthur Hailey) - Jag slukade massor av Arthur Hailey i min ungdom och eftersom jag har en skräckblandad fascination för allt som har med flyg och olyckor att göra, så var ju detta en självklar bok i min hylla.

Fånglägret (James Clavell) - Det är inte ofta jag drabbas av förvirring efter att ha läst ut en bok och lyfter blicken när jag slagit ihop den för sista gången. Jag trodde faktiskt att jag var i Singapore någonstans och det var varmt och det var fuktigt och det var otäckt.

Flickan som älskade Tom Gordon (Stephen King) - En lite annorlunda King-bok och det gäller inte bara tjockleken. I all sin enkelhet och normalitet är det en ruggig historia.

Fanny (Erica Jong) - Varje gång jag ser den här boken så tänker jag på min gamla svensklärare i gymnasiet. Den bästa lärare jag någonsin haft. Hon rekommenderade denna och sa att den var fantastisk. Hon hade rätt.

4 kommentarer:

  1. 60 stycken? Det var inte dåligt många :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa bokstäver verkar vara riktigt populära begynnelsebokstäver. Jag har sett att det blir värre mot slutet av alfabetet :)

      Radera
  2. Flygplatsen har ju bästa omslaget också! :) Känner även igen Fanny, som jag har ägt men lånat ut o inte fått tillbaka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, det är en av anledningarna till att jag inte gillar att låna ut böcker. Det och att andra kanske inte är lika rädda om dem som jag är.

      Radera