söndag 29 april 2012

Så har den drabbat mig också...

utmaningen som cirkulerar bland bloggarna just nu. Jag blev utmanad av Vargnatts bokhylla och utmaningen är härmed accepterad och antagen. Med vissa modifikationer.

Regler:
- Har du blivit utmanad så ska du svara på de 11 frågor din utmanare gett dig och posta på din blogg!
- Välj sedan 11 nya att utmana och länka i ditt inlägg.
- Hitta på 11 nya frågor till dem!


Statistiknörd som jag är så måste jag ju bara ta ett räkneexempel, innan jag börjar svara på frågorna.

Från början är det alltså en person som utmanar elva andra. Dessa elva utmanar i sin tur ytterligare elva per person. Det gör att man i andra ledet är uppe i 132 personer och redan i fjärde handlar det om nästan 16000. Ni hör ju själva att det är omöjligt att fortsätta i den takten, så jag tar mig friheten att bara utmana en enda.



Här är i alla fall frågorna och svaren.

1. Det brinner, du har tid att rädda 3 böcker, vilka tar du?
Inga, jag skulle brinna inne medan jag funderade.

2. Favoritläsningsscenario; Ute i solen på sommaren eller inne under filten på hösten?
Ute i solen får jag nog säga här, men gärna under ett parasoll om det går. Det är så jobbigt med sol och vita sidor.

3. Vilken bok vill du helst av allt köpa just nu?
Till offer åt Molok av Åsa Larsson.

4. Har du någon bok i bokhyllan du ångrar att du la pengar på?
Inte bara en faktiskt utan de fyra böcker jag köpte i serien om Greger Thulin av Ramona Fransson, utan att ha läst en enda av dem. Nu är de lästa och det blir i alla fall inte fler för mig.

5. Favoritdjur?
Katt, om man tänker på husdjur. Annars blir det delfin.

6. Finns det någon bok du önskar att du skrivit?
Nej, inte på fullaste allvar, men annars hade jag nog önskat att det var jag som kom på Harry Potter.

7. Favorittid på dygnet?
Tidigt på morgonen när inte så många är vakna och allt bara är tyst och lugnt.

8. Hur många böcker har du?
Kul att du frågar detta... faktiskt står det just nu 999 skönlitterära böcker i bokhyllan. Den tusende är redan förhandsbokad.

9. Vad har du för intressen förutom att läsa?
Resor naturligtvis, managerspelet jag spelar online och film.

10. Håller böckerna ofta uppe dig lite senare än vad de borde göra egentligen?
Nej, inte egentligen, i alla fall inte nu längre. När jag var yngre så var det mer på det viset.

11. Första meningen i boken du läser nu?
De kunde gissa på ett ungefär hur gammal han var men hade svårare för att avgöra från vilken del av världen han kom.



Det här är de 11 frågor som jag utmanar boktok73 med:

1. Vilken är din favoritbokserie?
2. Vilken film gråter du alltid när du ser?
3. Vad hade du för favoritbok när du var liten?
4. Om du hade obegränsat med pengar till att resa, vilka tre platser skulle du besöka?
5. Favoritförfattare och varför?
6. Har du någon hobby eller något fritidsintresse som inte alla vet om? Vad?
7. Vilken av alla olästa böcker vill du egentligen läsa allra helst, just nu?
8. Vilken är den bästa filmatiseringen av en bok?
9. Finns det någon bok det känns som alla har läst men inte du? Vilken?
10. Du får välja bland all världens mat, vad väljer du? Maträtt eller kök, det går bra med båda.
11. Vilken bok skulle du aldrig rekommendera?

4 kommentarer:

  1. ser att du precis svarat på den här utmaningen, men jag har också frågor till dig ju. http://poplitt.wordpress.com/2012/04/29/enkatutmaning/

    SvaraRadera
  2. Jag var också lite sen med att utmana dig ... men känner du för att svara på 11 frågor till får du gärna göra det. :)

    SvaraRadera
  3. Oj 999 böcker! Inte illa, jag ska tror jag påpeka för min sambo att jag inte alls har många böcker då nästa gång han klagar :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar hänvisa till de som har 7-8000 böcker, bara så jag har lite marginal :)

      Radera