söndag 1 april 2012

Månadsbokslut mars 2012

Antal lästa böcker i mars 2012: 9

1. Europa Blues av Arne Dahl
2. De två odjuren av Elin Holmerin
3. Mannen i sjön av Arnaldur Indriðason
4. Vecka 36 av Sofie Sarenbrant
5. Hjälten av Dean Koontz
6. Min kamp 1 av Karl Ove Knausgård
7. De största vatten av Arne Dahl
8. Lyckohjulet av Ramona Fransson
9. I stället för dig av Sofie Sarenbrant

Antal lästa sidor: 3024

Kriminalroman: 6
Fantasy: 1
Självbiografi: 1
Thriller: 1

Boktolvan: 1
Nordisk läsutmaning: 1
Hyllvärmare: 5

Kvinnor: 4
Män: 5

Originalspråk (svenska): 6
Författare jag inte läst tidigare: 3
Biblioteksböcker: 0
E-böcker: 0

Månadens bästa: Europa Blues av Arne Dahl
Månadens sämsta: Lyckohjulet av Ramona Fransson
Månadens överraskning: I stället för dig av Sofie Sarenbrant
Månadens besvikelse: Min kamp 1 av Karl Ove Knausgård
Månadens otäckaste: Mannen i sjön av Arnaldur Indriðason

4 kommentarer:

  1. Hela 5 hyllvärmare- inte illa!

    SvaraRadera
  2. Det känns riktigt bra :) De är kanske inte "riktiga" hyllvärmare, de är köpta 2010, men de är de äldsta jag har olästa. Förutom nio böcker som är något äldre, men ingår i olika serier och de ska jag läsa i ordning när andan faller på :)

    SvaraRadera
  3. "...de är köpta 2010, men de är de äldsta jag har olästa" - alltså WOW! Mina äldsta är från 90-talet, första hälften. Ojojoj, jag måste sluta köpa och läsa sådant jag har istället.

    Förresten är jag imponerad av att du hinner läsa så mycket, jag hinner inte med mer än en bok per vecka. Hur gör du??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har märkt att jag har det motsatta problemet jämfört med de flesta andra bokbloggare. Jag läser nästan aldrig några nya böcker :) Faktiskt är det så att jag i år har infört att en nyinköpt bok ska läsas varje månad :)

      Jag pendlar drygt en timme med tåg varje dag. Då hinner man läsa en del. Och kan jag hitta en fotbollsmatch med Zlatan på TV och lura sambon att titta på den, så kan jag läsa då också :)

      Radera