onsdag 12 december 2012

Läsplanering december 2012

Vi får se hur mycket det blir läst i december, det kommer ju en riktigt lång jul och en nästan lika lång nyårshelg också, men det är inte säkert att de dagarna spenderas med näsan i en bok. Min förhoppning är i alla fall att jag ska hinna med dessa.

Bläckhjärta av Cornelia Funke. Första delen i en trilogi. Dessa kategoriseras som barnböcker av bibliotek och bokhandlar och det gör mig lite ledsen. Tänk så många vuxna som missar detta. Ingår i Västmanländskans böcker om böcker-utmaning. Redan utläst.

I midnattens stillhet av Denise Mina. Japp, en Denise Mina till. Detta är första delen om Alex Morrow, en kvinnlig polis i Glasgow. Hyllvärmare.

Borta bäst av Sara Kadefors. Jag vet egentligen inte alls vad det här är för typ av bok och egentligen är jag nog inte säker på hur den har hamnat här hos mig. Datum för inflyttning är julafton, men jag har inget minne av att jag önskat mig den. Hyllvärmare.

Kinesen av Henning Mankell. Mankell har jag läst förut, en bok om Wallander för riktigt många år sedan och jag gillade den inte speciellt mycket. Nu provar vi den här i stället. Hyllvärmare.

I fyra par skor av Detta Prada. Ett recensionsexemplar jag fått av Mimer Förlag. Den låter väldigt intressant.

14 kommentarer:

  1. Mankell har jeg lest mye av..Han er en knallbra krimforfatter.:)Har ikke lest Kineseren, da..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska faktiskt bli spännande, speciellt som jag då egentligen inte har någon relation alls till Mankell.

      Radera
  2. Borta Bäst var riktigt bra! En liten pärla som jag förmodligen hade missat om jag inte blivit tipsad om den. Fick för mig att det var en chick-lit bok pga omslaget men så fel jag hade! En bra och annorlunda bok du borde läsa!! Kinesen är också bra! Trevlig läsning i december!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst ser Borta bäst lite glattigt chick-littig ut :) Baksidetexten säger ju något helt annat förstås.

      Radera
  3. Funke vill jag så galet gärna läsa. Helt stört omöjliga bara för mig att få tag på HUÄÄÄ!!!

    Men väldigt fin lista annars :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var helt säker på att de böckerna borde finnas som e-böcker, men nej. Konstigt, jag hade velat ha dem som e-böcker. Och jag gissar att det hade hjälpt dig :)

      Radera
    2. Ja jag vet inte varför de inte finns som e-böcker men det verkar som de inte kommer komma ut i e-boks format. Väldigt synd :(

      Radera
    3. Det är riktigt synd. Kommer du aldrig hem till kalla Norden eller har du ingen här som skickar saker till dig?

      Radera
    4. Jag åker hem väldigt sällan plus att skicka hit paket kostar skjortan men du skulle bara veta vilka listor jag har på vad jag ska köpa med mig nästa gång jag åker hem :D

      Radera
    5. Jag gissar att inköpen gör att du har övervikt på bagaget på tillbakaresan :)

      Radera
  4. Jag vill också läsa Funke, är så himla nyfiken på hennes böcker! Kinesen var superbra, Borta bäst gillade jag, tror den finns recenserad på min blogg...För mig är det ingen idé att planera, det faller ändå...men en sak vet jag och det är att jag ska läsa Poirots jul:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så lättlurad att om jag har skrivit upp något på en att-göra lista, så gör jag det :)

      Det låter ju som om det kan bli en bra läsmånad detta.

      Radera
  5. Jag blir så imponerad av dina planeringar. Mina håller aldrig... Jag har stora planer för december, eller snarare december efter den 18 (deadline på jobbet)...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktiskt känner jag mig mindre (läs)stressad nu efter jag började göra de här listorna. Ett "problem" mindre att våndas över :)

      Radera