måndag 11 mars 2013

Böcker, hela hemmet är fullt av böcker

Det har väl inte undgått någon att en av årets två stora begivenheter gått av stapeln. Och nej, jag pratar inte om Melodifestivalen. Naturligtvis menar jag bokrean.

Som vanligt blev det alltför många böcker (om det nu finns något sådant) och detta är ändå bara de förhandsbokade som dök upp här med hjälp av posten...

Boken om Joe - Jonathan Tropper
En dag - David Nicholls
Fel grav - Kelly Link
Jag reser ensam - Tore Renberg
Slaskjobbet, Silhuetten, 5:e Moseboken, Du kommer inte undan - alla fyra av Christina Larsson
Den felande länken - Stefan Tegenfalk
Skuggsida - Belinda Bauer
Kvinnorna i sjön - Lars Rambe
Inmurad, Vätten - båda av Mikael Strömberg

Sfinx - Christine Falkenland
Damernas detektivbyrå - Alexander McCall Smith
Porto Francos väktare - Ann Rosman
Mayatestamentet - Steve Alten
Röd snö - Thomas Ringstedt
Den sista akten - Mari Jungstedt
Tony och Susan - Austin Wright
Brottsplats: Faithful Place - Tana French
Lilla stjärna - John Ajvide Lindqvist

En man som heter Ove - Fredrik Backman
Doppler - Erland Loe

Mannen som föll i glömska - Mia Ajvide
Ensamma hjärtan och hemlösa hundar - Lucy Dillon
Oväntat besök på Star street - Marian Keyes

32 kommentarer:

  1. Men shit vad många böcker, flera jag har läst eller har men många böcker som jag tror är väldigt bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland lyckas jag inte lägga band på mig .)

      Radera
  2. Ja men va skönt då är jag inte värst,,
    Vätten är superbra, när jag läste den gick det kalla kårar efter ryggraden.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, du är nog inte värst... det här är bara de böcker jag förhandsbokade. Jag var ute och handlade i affärer också :)

      Vätten är jag jättesugen på.

      Radera
  3. Roligt med bokbilder! Tror du har köpt lika många som jag har :) Brottsplats: Faithful Place, Mayatestamentet och Den felande länken köpte jag också. Ensamma hjärtan har jag hemma oläst :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårt att stå emot när böckerna skriker efter en :) Problemet är ju bara att hitta lästid för alla.

      Radera
  4. Vilka braiga inköp! =) Såg en hel del böcker i högarna som jag gärna hade haft i min egen bokhylla.Jag är lite nyfiken på Tana French böcker, har inte läst någon men har hört att de ska vara bra. Ann Rosman är ju en favorit och En man som heter Ove är ju hur bra som helst!! =) Nu ångrar jag nästan att det bara blev en bok från rean..hmm..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst den första av Tana French och tyckte väl egentligen inte om den. Så jag har ju varit tvungen att köpa fler :)

      Det är inte för sent än :)

      Radera
  5. Oj, vad många böcker! Kul att nån av bokbloggarna verkligen shoppade loss på bokrean. För mig blev det bara två böcker, men så föredrar jag ju också pocket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev några pocket, men danskt band blev det fler av. Det är ett format som jag känner mig väldigt glad i :)

      Radera
  6. Och den andra begivenheten är såklart bokmässan...? ;)

    SvaraRadera
  7. Oj vad underbart!!! Men jag undrar lite här nu...har du plats med alla? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har jättemycket plats! Har ju gjort mig av med tio böcker och ska ta bort ett tiotal till, så det är gottis med plats :)

      Radera
    2. Haha ja men då så! Då kan du nästan köpa 10 böcker till :D

      Radera
    3. Det har jag redan gjort. De kommer på bild på onsdag :)

      Radera
    4. Hahaha ååååh så härligt :D

      Radera
    5. Det verkar inte finnas en smiley för generead, rodnar men om det funnits så hade jag gjort en här ;)

      Radera
  8. Svar
    1. Visst blir man bara lycklig när man ser dem :)

      Radera
  9. Mayatestamentet är jag lite sugen på. Den missade jag på rean! Måste kanske beställa en omgång till... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mayatestamentet låter som en bok som passar mig, men det får jag väl inte veta förrän om ett år eller så ;)

      Radera
  10. Oj, vilken hög! Och andra sidan verkar det vara bra böcker du köpt! Jag kan verkligen rekommendera Doppler!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det råkade bli en Doppler till, på den "fysiska" rean om man säger så :)

      Radera
  11. Åh, vad härligt att se någon som shoppat loss.
    Och många godbitar har du fått tag på också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kändes väldigt bra att skicka iväg de beställningarna, även om jag faktiskt plockade bort några innan.

      Radera
  12. Jag har stora förhoppningar på Fel grav :) Jag hoppas att du kommer tycka om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt problem nu är jag har så många böcker med noveller att jag inte alls vet vilken jag ska ta när jag till slut läst ut den jag har vid sängen nu.

      Radera
  13. Imponerande! Själv har jag hittills bara köpt tre böcker på bokrean. Var hittade du En man som heter Ove på rea? Har försökt hitta den utan resultat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hittade den på Bokia http://www.bokia.se/en-man-som-heter-ove-12819965 men den verkar vara slut nu.

      Radera
    2. Det var så underligt att hitta den på rean så jag beställde den på en gång. Trodde nästan de hade gjort fel ;)

      Radera