onsdag 6 mars 2013

Tematio - Bokrean

I veckans Tematrio från Lyran måste ju så klart bokrean avhandlas. Berätta om tre böcker ni fyndade på årets bokrea!

Jag köpte något fler böcker än tre, så det här blir ju lite jobbigt... att favorisera på det viset. För att göra det enkelt för mig så väljer jag inte mer än en bok från varje online-butik.

1. En man som heter Ove av Fredrik Backman har nästan varenda bokbloggare skrivit om. Och nästan joddlat till, känns det som. När jag hittade den på bokrean så slog jag till direkt.

2. Jag har ju precis upptäckt John Ajvide Lindqvist och när jag såg att Lilla stjärna fanns på rean så tvekade jag inte.

3. En tredje bok som jag hört mycket om är Tore Renbergs Jag reser ensam och jag blev jätteglad när jag hittade också den på rean.

12 kommentarer:

  1. Rätt otroligt ändå att du hittar Backmans bok på rean! Känns som om den fortfarande skulle kunna säljas till ord. pris!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag fattar inte hur den kunde vara där, men det var bara Bokia som hade den på rea.

      Radera
  2. Backmans bok är ju, som bekant, en stor favorit hos mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan nästan garantera att den kommer att bli läst ganska så snart :)

      Radera
  3. 1:an har jag ju läst ;-) och 3:an står i hyllan, fast på norska...
    Har fortfarande hållit mig från inköp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska nog försöka hålla mig ifrån bokhandlar nu, det måste finnas gränser :)

      Radera
  4. Jag köpte också Ove! Ska bli spännande att se om vi också faller in i hyllningskören!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är så nyfiken så kanske läser jag den redan i april :)

      Radera
  5. Jag har läst och gillat både Lindqvistboken och Backmanboken :) Du har härlig lästid framför dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu är det väldigt jobbigt att läsa de där gamla hyllvärmarna, jag vill ju läsa alla de nya. NU!

      Radera
  6. Jag har läst Ajvide Lindvists första bok. Den gillade jag, hoppas hitta de andra som pocket på antikvariat. Annars blir det biblioteket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är på jakt efter alla hans böcker nu :) Det är så kul att hitta nya favoriter, speciellt när de skrivit några böcker redan.

      Radera