måndag 4 mars 2013

Nytt nytt och nytt gammalt

Förra veckan var en ren dröm för en boksamlare som jag. Det fullkomligt bara vällde in böcker. Riktigt härligt var det, men nu får jag lugna ner mig lite. För att dra ut på härligheten så kommer de nya böckernas presentation att delas upp i minst tre inlägg, varav detta alltså är det första.

För tre veckor sedan eller så var jag med i en tävling hos Bokmamma där man kunde vinna en bok av Mons Kallentoft och under över alla under: Jag vann! Det roliga var att jag faktiskt funderade på att köpa boken på bokrean, jag vinner ju aldrig något, men jag tyckte att jag ändå fick vänta för ibland så vinner jag ju faktiskt, om jag ska vara ärlig. Tack så mycket, Bokmamma!

Vattenänglar av Mons Kallentoft

Jag har också något som nästan får börja betraktas som ett livsprojekt; att hitta alla böcker i Stephen Booths serie om Ben Cooper och Diane Fry. Det är faktiskt svårare än vad man kan tro, speciellt om man helst vill ha dem i gott skick eftersom man ju måste köpa dem begagnade. Till min stora lycka så hittade jag del två på Bokbörsen och när jag ändå handlade där så passade jag på att få ner fraktkostnaden lite så jag köpte även två böcker av Michael Connelly. Tyvärr var inte den ena boken i så bra skick som jag hade hoppats, en bra bit av en sida var bortriven.

Svart is och Dockmakaren av Michael Connelly, Jungfrudansen av Stephen Booth

16 kommentarer:

  1. Den kan jeg også tenke meg å lese. I Norge heter den Vannengler. Har lest Midtvinterblod som jeg likte veldig godt.:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst de fyra första och gillade nog del två, Sommardöden bäst.

      Radera
  2. Jag måste också lägga band på mig själv nu. Svårt med tanke på att jag titt som tätt tittar in på rean och upptäcker böcker som jag bara måste ha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste hålla mig ifrån rean nu, 45 böcker hittade hem till mig förra veckan. Det är ju liksom en hel årsranson.

      Radera
    2. Oj, 45 stycken då ligger jag lite i lä fast har ju knappt besökt rean, kanske säkrast att inte göra det :)

      Radera
    3. Jag förstår inte vad som hände, beställde ju bara lite böcker i förväg och sedan gick jag runt lite bland fysiska böcker också. Vips så är det böcker överallt :)

      Radera
  3. Gratulerer, alltid morsomt å vinne! I dag har jeg linket tilbake til deg,finner alltid så mye flott inspirasjon på bloggen din :)

    SvaraRadera
  4. Roligt med nya böcker. Dockmakaren är riktigt bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte mycket som kan få mig på så gott humör som nya böcker :)

      Radera
  5. Connelly brukar inte göra en besviken. Och Dockmakaren är riktigt bra :)
    Jag gillade tyvärr inte Vattenänglar alls, men hoppas den faller dig bättre i smaken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker nog att Kallentoft är ganska ojämn, ibland är det jättebra och ibland inte så bra. Vi får se vad jag tycker om denna när jag läst den :)

      Radera
  6. Svar
    1. Med ett så trevligt ot så gör det ju inget :) Tack så mycket! Jag är själv väldigt glad i just den typen av bord.

      Radera
  7. Ujujuj du hade en bra vecka ser jag. Sådana veckor är de bästa!! (Även om de även brukar ge mig lite ångest :P)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En fantastisk vecka! Det är tur att de inte inträffar så ofta, för trots lyckan så hänger ångesten över ena axeln :)

      Radera