torsdag 27 oktober 2016

Hett i hyllan #63

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Vi har nu kommit fram till min födelsedag i slutet av maj 2013.
Inferno av Dan Brown är en av två böcker jag fick i present då som fortfarande är oläst. Egentligen vet jag inte alls varför det har blivit så.

Jag har läst alla hans andra böcker och även om de har varit av skiftande kvalitet så har jag gillat dem allihop, mer eller mindre. Det var nära att denna fick följa med på semestern till Italien (bland annat Florens där boken utspelar sig) för något år sedan, men jag tog med en annan i stället.

Nu har jag sett att Inferno har kommit som film också och ja, jag vill se den så småningom. Men då måste jag ju bara läsa boken först. Gärna då ett bra tag innan jag ser filmen så alla detaljer är borta ut minnet.

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

20 kommentarer:

  1. Har på samma vis läst Dan Browns alla böcker utom just denna. Så, förutom vissa "irritationsmoment", har böckerna gillats och även Inferno kommer säkert att läsas vad det lider. Min heta i hyllan den här veckan: http://ibokhyllan.blogspot.se/2016/10/hett-i-hyllan-8.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog på grund av irritationsmomenten som denna har blivit stående. Den lockar inte så mycket efter förra delen.

      Radera
  2. Jag har också läst Dan Browns alla böcker och gillat dem alla. Inferno tyckte jag var sämst av hans böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajdå, den förra var ju inte så bra...

      Radera
  3. Da Vincikoden har jag läst men den funkade inte riktigt för mig och sen har det inte blivit så att jag läst några andra av hans böcker. Det vore kanske dags att prova en till av hans böcker Min hyllvärmare finns här http://boklysten.blogspot.se/2016/10/hett-i-hyllan-63.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Da Vinci-koden tycker jag nog har varit den bästa boken så jag vet inte om det egentligen är lönt att prova någon annan :)

      Radera
  4. Denna tycker jag är helt okej, även om den inte lever upp till Änglar och Demoner och Da Vinci koden. Betydligt bättre än Den fölorade symbolen. Tycker absolut att du ska försöka se till och läsa den. Filmen vill jag också se även om jag tyckt de andra filmerna varit ganska så kassa rent ut sagt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den förlorade symbolen var inte bra, nej och det låter ju lovande att Inferno är bättre. Filmen måste jag se även om inte jag heller har varit så imponerad av filmatiseringarna, men det hör liksom till :)

      Radera
  5. Jepp, bekant problem det här med olästa böcker. Jag borde köra en "hett i lånehyllan", har ganska mycket där. Har iofs satt igång med en som jag haft i flera år, så kanske...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lånehyllan? Men du kan väl inte låna böcker så länge :)

      Radera
    2. Jodå, om man regelbundet går med dem till bibban och lånar om dem så går det bra... Det bibliotek jag jobbar på har dessutom 50 förnyelser, så det räcker rätt långt...

      Radera
    3. Ha ha, ja så kan man ju göra :) 50 omlån är verkligen inte dåligt. Det blir ju flera år väl?

      Radera
    4. Jepp. Ändå händer det att det inte räcker...

      Radera
    5. Då köper jag nog hellre boken :)

      Radera
  6. Gillar Dan Browns böcker riktigt mycket och ser fram emot att se filmen.
    Min heta bok finns här: http://lenasgodsaker.blogspot.se/2016/10/hett-i-hyllan-63.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Några av dem har varit helt suveräna, men någon har varit ganska dålig så jag är lite tudelad :)

      Radera
  7. Jag funderar på att se filmen innan jag läser boken. Då förstår du hur sugen jag är på boken...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå, det händer ju inte så ofta att man känner så :)

      Radera
  8. Jag gillade den här :). Filmen var också bra, mycket bättre än de tidigare filmerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du redan sett den? Jösses, den är ju alldeles ny så det kommer att dröja länge innan den släpps som köpfilm. Har gott om tid att läsa boken :)

      Radera