lördag 15 oktober 2016

Månadssammanfattning utmaningar september 2016

Det känns som att jag är med i så många utmaningar, officiellt eller inofficiellt, att jag behöver göra något slags sammanfattning över vad som hänt varje månad. Annars tror jag faktiskt inte att jag kan hålla ordning på mig.

Så här gick det i september.

Antal
Tanken är att jag ska läsa 72 böcker och det betyder sex böcker varje månad.

Nio böcker blev lästa i september, det låter mer än det är för en av dem var en e-singel, men den ska ju räknas den också. Jag ligger nu på +16 vilket betyder att jag, när september slutade, hade två böcker kvar att läsa i år för att nå mitt mål.

Boktolva
Ingen bok i boktolvan läst, men jag ligger i fas här ändå.

Spänningsutmaningen
Månadens val i spänningsutmaningen var Hälsning från de döda av Stuart MacBride. Efter en väldigt rörig början så blev den väldigt bra.

I oktober tänker jag läsa Kalldrag av Markus Sköld.

Månadens bästa bok
Det enklaste valet i år. Människorna av Matt Haig var hästlängder före alla andra.

Finish That Series
Jag läste bara en bok i den här utmaningen i september, Flickan i floden av Stephen Booth, men jag hade en till godo så jag är i fas här.

Världsomsegling
Ett besök i Spanien blev det, närmare bestämt i Baskien i Den osynlige väktaren av Dolores Redondo. Ett väldigt intressant besök.

Hyllvärmare
Jag satsade helhjärtat på recensionsexemplar i september, men i slutet av månaden slank det med en hyllvärmare, Flickan i floden av Stephen Booth. Även här ligger jag i fas.

E-böcker
Det blev faktiskt två e-böcker i september, Cthulhu vaknar av H.P. Lovecraft och Människorna av Matt Haig. Här ligger jag +1.

Läs en novell II
20 noveller i en lista med 40 ska läsas.

Sex stycken prickar jag av på ett bräde:
1. Läs en novell som är utgiven 2016 (Som om vi kände varann av Tobbe Möller)
10. Läs en novell som utspelar sig på hösten (Svampen av Tobbe Möller)
18. Läs en novell av en författare som också är poet (Vi väntar ju på dig av Tobbe Möller)
23. Läs en novell där pengar spelar en stor roll (Plötsligt händer det av Tobbe Möller)
25. Läs en kuslig novell (Cthulhu vaknar av H.P. Lovecraft)
34. Läs en novell som handlar om vänskap (De som hellre står själva av Tobbe Möller)

Bilderna på böckerna är länkade till respektive inlägg.

4 kommentarer:

  1. Ja, det ska väl mycket till för att du inte ska hinna med 72 böcker...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är redan gjort ;) Det gäller att sätta målet så lågt att man klarar det utan problem :)

      Radera
  2. Mina utmaningar har havererat totalt ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är ju bara för ens egen skull så det gör ju inget om de havererar. Huvudsaken är att man mår bra :)

      Radera