tisdag 25 oktober 2016

Top Ten Tuesday: Tio läskiga böcker


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Halloween related freebie ten scary books, favorite horror novels, non-scary books to get you in the Halloween/fall mood, bookish halloween costumes, scariest covers), scary books on my TBR, etc.

Jag firar ju inte Halloween, men det betyder ju inte att jag inte uppskattar den här mörka årstiden när skräck passar som allra bäst. Det finns en hel del läskiga böcker i min TBR och en del av dem hoppas jag verkligen att jag ska hinna läsa snart. Alla är nog inte ren skräck, men de låter otäcka allihop.

1. Kalldrag av Markus Sköld
2. Sjuka själar av Kristina Ohlsson
3. Färjan av Mats Strandberg
4. Tony och Susan av Austin Wirght
5. Huset av Jens Daniel Burman
6. Undertryck av Niklas Lindroth
7. Jag vet var du bor av Claire Kendal
8. På andra sidan väggen av Shari Lapena
9. Väggen av Marlen Haushofer
10. Någon novell av H.P. Lovecraft

10 kommentarer:

  1. Väggen är den enda av dessa som jag har läst, men den är ju obehaglig. Sjuka själar och Färjan skulle jag vilja läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sjuka själar verkar få vänta ett tag till, men både Väggen och Färjan har jag tänkt försöka hinna med i november :)

      Radera
  2. Färjan har jag faktiskt läst, den var rätt bra!

    SvaraRadera
  3. Flera böcker där som jag är sugen på att läsa, men inte vet om jag vågar :)

    SvaraRadera
  4. Ska bli intressant vad du tycker om På andra sidan väggen (som jag läst) och Färjan (som jag inte läst...).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag har förstått det rätt så kommer min ovilja mot att åka färja bli än värre efter Färjan :)

      Radera
  5. Jag har bara läst Sjuka själar och Färjan från din lista. Färjan var riktigt obehaglig. Sjuka själar var också riktigt bra, men jag blev lite besviken ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska försöka sänka mina förväntningar på både Sjuka själar och Färjan :)

      Radera