tisdag 22 december 2020

Boktolva 2021

En av de riktigt bra utmaningarna som florerar i bokbloggosfären är Boktolvan, som har sitt ursprung hos enligt O. Den går ut på att läsa böcker av tolv författare som man ännu inte har läst någonting av. Jag har ytterligare ett krav, förutom att det ska vara en ny författare, så ska boken även finnas i min bokhylla. För elfte året så kör jag den här utmaningen.

Jag har en hel del olästa böcker av författare jag inte läst något av så det är en ganska komplicerad sak att plocka ut endast tolv stycken. Oftast försöker jag blanda genrer, men eftersom jag har flest inom den så kallade spänningsgenren så är det ofrånkomligt att det blir flest av den typen.

Detta är de tolv nya författare och deras böcker som jag tänkt ge mig på nästa år:

Melissa Broder (I fiskarnas tecken)
Sabine Durrant (En oskyldig lögn)
Lizette Edelfeldt (Brännmärkt)
Kati Hiekkapelto (Kolibri)
Lyra Koli (Allting växer)
Dan Nilsson (Jag följer dig)
Alan Parks (Blodig januari)
Gill Paul (Tsarens dotter)
Lori Roy (De försvunna)
Riley Sager (De sista flickorna)
Jo Spain (Bekännelsen)
Catherine Steadman (Dolt i vatten)

Har du läst någon av dem? Vad tyckte du?

2 kommentarer:

  1. Jag har läst några av dem, men ingen som fallit mig helt i smaken. Ser också att du har några som är hyllvärmare hos mig, så det blir intressant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror faktiskt att alla dessa är hyllvärmare 😟 Det kan vara så att de är utvalda just därför... Hoppas någon av dem är bra i alla fall.

      Radera