torsdag 3 december 2020

Hett i hyllan #277

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Ännu en från bokrean 2017.
Varför jag köpte Bluffen av Unni Drougge är höljt i dunkel.

Jag skulle kunna tänka mig att en av anledningarna är att bokmässan är inblandad. Den är ju onekligen ett dragplåster. Idén låter ju kul också. Eller intressant, kanske är mer rätt ord. Jag har hört en del om Unni Drougges böcker, både negativt och positivt, och det lockar ju också. Om nu bokmässan blir av någon mer gång och jag besöker den så är ju den här ett självklart val att ha med sig som kvällslektyr. Första delen i serien om Berit Hård är det i alla fall och helt säker är jag inte, men det verkar ha kommit ytterligare två delar.

Så här står det på baksidan:
Någon försöker döda Sveriges mest bästsäljande författare med en penna på årets bokkrängarhöjdpunkt, bokmässan i Göteborg. Dekadenta, överviktiga skandaljournalisten Berit Hård råkar filma attentatet och dras in i en komplicerad härva av nedtystade sanningar och offentliga lögner.
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

13 kommentarer:

  1. Verkar ju given litteratur om man besöker Bokmässan.
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2020/12/03/hett-i-hyllan-224/

    SvaraRadera
  2. Eller annars blir du så rädd av läsningen att du inte vågar gå till själva mässan nästa dag.
    http://mosstanten.se/2020/12/03/hett-i-hyllan-84-entry-island/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag väldigt svårt att tro 😁

      Radera
  3. Fällan har jag läst av feministiska Drougge, nyfiken på hennes Regnbågens tid, här min heta:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2020/12/helen-fieldings-debut-hett58.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig läst något av henne, känner bara till namnet.

      Radera
  4. Mitt bidrag denna vecka finns här
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2020/12/hett-i-hyllan-vecka-49-2020.html

    SvaraRadera
  5. Böckerna om Berit Hård är helt otroligt roliga. Humor är svårt men humorn i de här böckerna funkar perfekt för mig! Rekommenderas! Min hyllvärmare finns här https://boklysten.blogspot.com/2020/12/hett-i-hyllan-277.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Humor är riktigt svårt, det finns ju så många olika typer, men nu blev jag sugen på boken i alla fall 😁

      Radera
  6. Har läst ett par böcker av Drougge, men det var evigheter sedan. Den där känner jag inte till.
    Här kommer min heta bok: https://lenasgodsaker.blogspot.com/2020/12/hett-i-hyllan-v49-2020.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är väl egentligen ganska väletablerad, men hon har lyckats flyga under min radar.

      Radera
  7. Har inte läst Drougge men jobbade med hennes son i 2 dagar som medlemsvärvare på Greenpeace innan jag sa upp mig. Det var inte ett passande jobb för en introvert personlighet. Hos mig idag handlar det om Greta Thunbergs familj: https://bokdivisionen.se/2020/12/03/hett-i-hyllan-scener-ur-hjartat/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Värva medlemmar som introvert låter verkligen inte som någon bra kombination.

      Radera