fredag 29 juli 2022

Läsplanering augusti 2022

Det är dags att titta på läsplaneringen för augusti och man kan tycka att det döljer sig en katt bland hermelinerna här, men det är faktiskt så att just den boken utspelar sig där jag (eventuellt, man vet ju aldrig nu för tiden) kommer att landa och befinna mig under en helg.

Frostskymning av Anders Björkelid. Finish That Series. Hyllvärmare.
Tomma luften av Ann Cleeves. Finish That Series. Hyllvärmare.
Stormflod av Alistair MacLean. Hyllvärmare.
Lärarinnan i Villette av Ingrid Hedström. Boktolva. Hyllvärmare.

6 kommentarer:

  1. Hm, jag kan verkligen inte lista ut vilken av böckerna som avviker eftersom allihopa ingår i utmaningar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mer författaren än boken som avviker, eller vad man ska säga. Alistair McLean är inte direkt en författare man ser någon läsa nu för tiden 🙂

      Radera
  2. Wow, Stormflod! Jag undrar hur gammal jag var när jag läste den? Kan det vara den som är katten? Oavsett blir jag väldigt nostalgisk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så du har läst den? Den hör till de som sambon hade med sig i hemmet och jag har ännu inte läst den, men den passar oerhört bra till en weekend i Nederländerna 😁 Och, ja, det är så klart den som är katten 😹

      Radera
    2. Ja, jag hade en period då jag läste väldigt många Alistair MacLean. Troligtvis under slutet av 80-talet och/eller under 90-talet.

      Radera
    3. Jag läste ganska många av honom också, men det var Nick Carter som jag plöjde 😁

      Radera