fredag 12 augusti 2022

Nytt i hyllan

Jodå, det händer fortfarande att det dyker upp böcker här. Ibland lite överraskande. Ibland hett efterlängtat. Ibland både och.

Min favoritförfattare Mattias Edvardsson har översatt Överlevarna av Jane Harper och naturligtvis måste man ju läsa den. Mattias var så otroligt snäll att han skickade mig ett exemplar. Jag har tidigare läst en bok av Jane Harper, som jag gillade, så denna är redan inklämd i läslistan. Som nästa bok, faktiskt. Tack Mattias!

Jag har läst de två tidigare böckerna i serien om Martin Juncker av Kim Faber och Janni Pedersen, som har varit riktigt bra. Min glädje var stor när Blodland plötsligt dök upp. En trevlig överraskning, minsann. Även denna är inklämd i läslistan. Om jag hinner med den och det ser än så länge bra ut. Tack till Modernista!

4 kommentarer:

  1. Blodland har jag precis börjat läsa! Överlevarna har jag läst på engelska, men det vore roligt att läsa något som Mattias översatt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag hoppas att Blodland är lika bra som den första boken. Det ska bli väldigt spännande att läsa Överlevarna och det ser ut som att jag kan börja med den i morgon 🙂

      Radera
  2. Överlevarna vill jag också läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag började läsa den nu i morse 🙂

      Radera