torsdag 12 januari 2023

Hett i hyllan #387

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Ytterligare en oläst bok inköpt på bokrean 2019.
Jag hade kikat på Trasdockan av Daniel Cole länge och många gånger innan jag faktiskt köpte den.

Första gången den dök upp på min radar var månaden innan den släpptes, när jag gick igenom vilka nya böcker som skulle komma. Min reaktion var att den lät både grym och brutal. Vilket borde passa mig. Första delen i en serie är det och det verkar ha kommit ytterligare två, men där är det nog slut på den. Dessvärre så ser det ut som att den tredje, och sista, delen inte är översatt till svenska. Ännu ett sådant där hopplöst fall som jag inte vet vad jag ska göra med alltså.

Så här står det på baksidan:
Ett lik bestående av kroppsdelar från sex olika personer hittas. Den makabra upptäckten får namnet Trasdockan av pressen.

Kriminalaren William Fawkes får ta hand om fallet tillsammans med sin förra kollega.

Mördaren hånar polisen genom att meddela pressen namnen på de personer han tänker döda härnäst.

Kommer polisen att kunna stoppa mördaren innan sex personer till mister livet?
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

8 kommentarer:

  1. Trasdockan är en slags bok som jag undviker. Jag såg inte heller serien på tv. Brutalt och våldsamt i deckarform är inget för mig.
    http://mosstanten.se/2023/01/12/hett-i-hyllan-187-herrgarden/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog helt missat att den gått som TV-serie 😲

      Radera
  2. Nej fy, den lät inte som något för mig. Här är min: https://bokdivisionen.se/2023/01/12/hett-i-hyllan-trasiga-toner/

    SvaraRadera
  3. Hu vilket läskigt upplägg! https://lottensbokblogg.wordpress.com/2023/01/12/hett-i-hyllan-329/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur man ens kommer på en sådan intrig, tänker jag 🙂

      Radera
  4. En bok jag har hört talas om men vet inte om jag kommer att läsa den, men den här hoppas jag på någon gång få läst
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2023/01/hett-i-hyllan-vecka-2-2023.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite oklart när jag kommer att läsa den, men förmodligen gör jag väl det.

      Radera