fredag 27 januari 2023

Kommande böcker februari 2023

Det blev inte så många nya som lockade mig i februari. Precis som vanligt. Det minns jag nu i alla fall, så jag slipper fundera över vad som är fel.

Nödvändigt ont av Maria Adolfsson
Genre: Kriminalroman
Serie: Doggerland (6)
Antal sidor: 351
Utgivningsdatum: 2023-02-14
Förlag: Wahlström & Widstrand

Från Bokus
Julen närmar sig när den excentriske konstnären Raymond Osse försvinner hemifrån i vredesmod. Karen Eiken Friis får i uppdrag att hålla kontakt med de anhöriga i avvaktan på att en formell efterlysning kan göras. Uppdraget visar sig påfrestande i flera avseenden, och långsamt börjar hon misstänka att försvinnandet inte varit frivilligt. Samtidigt får Karens syster Helena ett brev som både förbryllar och förskräcker.

Tänk att jag fortfarande inte har läst första delen i den här serien. Men den står här i hyllan.



Mörkare än döden av Cara Hunter
Genre: Kriminalroman
Serie: Adam Fawley (6)
Antal sidor: 407
Utgivningsdatum: 2023-02-03
Förlag: LB Förlag

Från Bokus
Oxfordpolisen får larm om att en kropp har hittats på en enslig gård i utkanten av staden och kriminalkommissarie Adam Fawley beger sig till mordplatsen. Vad som först verkar vara ett inbrott som gått snett visar sig snart vara något mycket värre. Polisen finner kopplingar till en högprofilerad utredning från flera år tillbaka där en familj slets isär av mordet på ett barn och ett påstått rättegångsfel. När pressen får reda på kopplingen blir de som galna och plötsligt är Fawley och hans team under hårdare granskning än någonsin förr. Och när man gräver i det förflutna hittar man sannolikt några skelett.

Jag har bara läst första delen, än så länge, och den var fantastiskt bra.



Lycka till av Malin Stehn
Genre: Kriminalroman
Serie: -
Antal sidor: 410
Utgivningsdatum: 2023-02-03
Förlag: Albert Bonniers Förlag

Från Bokus
Emily har planerat sitt bröllop minutiöst, det finns egentligen bara tre detaljer som inte går att kontrollera: vädret, mamma Annika och storebror Erik. Vädret blir strålande men under den påkostade bröllopsfesten blir stämningen bland gästerna efterhand alltmer spänd. Åtta år gamla sanningar tvingas upp till ytan och plötsligt är det som om inga sår någonsin läkte. Strax efter midnatt görs en fasansfull upptäckt längst ner i den mörka slottsparken.

Åh! Den här måste jag ju ha.

4 kommentarer:

  1. Hunter och Stehn står på läslistan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är jag nog säker på att jag kommer att läsa så småningom 🙂

      Radera
  2. Nu först fick jag ut mitt inlägg med hela åtta böcker. Och dina tre är med där. Dina två första hörde till måste-böckerna och även jag har bara läst första boken i Adam Fawley-serien. Det är dags att ändra på det. Jag ska bara... :-D.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också bara läst första delen i Cara Hunters serie, men jag har köpt på mig några 🙂

      Radera