tisdag 10 januari 2023

Tisdagstrion: Böcker jag inte hann med under 2022

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Tisdagstrion som sköts av Ugglan & Boken.

Veckans tema: Böcker jag inte hann med under 2022

Jo, det är ju en ansenlig mängd, så jag väljer att fokusera på nya böcker som jag inte hann med förra året. Det blir ändå fler än tre ... Och jo, det här verkar vara mitt 5000:e inlägg på bloggen 😲

1. I dina händer av Malin Persson Giolito, som jag så klart var tvungen att ha eftersom jag verkligen, verkligen gillade hennes förra bok.

2. Dagen är kommen av Ninni Schulman är sista delen i Hagfors-serien och ja, jag har faktiskt läst samtliga innan denna.

3. Natriumklorid av Jussi Adler-Olsen är den, hittills i alla fall, senaste delen om Avdelning Q och även i den här serien har jag läst alla tidigare delar.

32 kommentarer:

  1. Grattis till 5000 inlägg! Jag har fortfarande inte läst den första boken av Giolito, men det skulle jag vilja göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det tog bara lite drygt 11,5 år 🙂

      Störst av allt är så fantastiskt bra.

      Radera
  2. 5000 inlägg! Nu blir jag imponerad. Men de tre böckerna har jag inte läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter mycket, men egentligen så är det ju typ bara ett inlägg varje dag i x antal år 🙂

      Radera
  3. jo, det är flera man inte hann, men böcker är väl inte färskvara... Osäker hur många inlägg jag gjort, grattis till fem tusen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En del böcker är nog faktiskt färskvara, somliga åldras inte så väl, men oftast står de sig bra 🙂

      Jag har ju inte räknat inläggen, det står hur många som är publicerade 🙂

      Radera
  4. I dina händer verkar spännande. Hon skriver ju oftast riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lite orolig för att läsa den. Förväntningarna är ju ganska så höga ...

      Radera
  5. OJ. Det är många inlägg det. Lycka till med Natriumklorid. Jag gillade den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har blivit lite besviken på de senare Adler-Olsen så jag hoppas på denna nu 🙂

      Radera
  6. Gillar alla tre författarna, har inte läst någon av böckerna. Än. 5 000 är många! Blev tvungen att kolla. Jag har publicerat över 7 000 ...
    .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har ju haft din blogg i ganska många år, fler än vad jag har haft, men det tickar på 🙂

      Radera
  7. har läst flera titlar av Ninni Schulman och någon av Giolito. Har möjligtvis sett någon filmatiserad Adler - Olsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju nästan klar med Ninni Schulmans Hagfors-serie så det passar bra med en ny.

      Radera
  8. Ninni Schulmans bok vill jag gärna läsa. Roligt med 5000 inlägg! Dit når jag inte förrän i slutet av nästa år eller i början av 2025.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är kul att jag råkade se siffran där, det är ju inte så ofta jag kollar. Kul att du är på gång dit i alla fall 🙂

      Radera
  9. Avdelning Q måste jag läsa klart men får se när jag hinner.

    SvaraRadera
  10. I dina händer var riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nästan så att jag förväntar mig det 😬

      Radera
  11. Gah, jag har inte kommit till skott med Giolitos första ens, trots att jag haft den en evighet på listan. Den finns dessutom som ljudbok, så jag har inte ett smack att skylla på.

    SvaraRadera
  12. Grattis till 5000 inlägg! I dina händer har jag läst, men inte de andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det tickar på 🙂 Jag borde verkligen läsa Giolitos bok.

      Radera
  13. Tack för tipsen. Har böcker av alla tre författarna, men har inte läst någon av dem ännu.

    SvaraRadera
  14. har inte läst dina heller, men ska läsa Giolito Perssons

    SvaraRadera
    Svar
    1. Giolitos bok är den enda som jag inte vet säkert att jag kommer att läsa i år. De andra två är med i utmaningar.

      Radera
  15. Jag har faktiskt aldrig läst Giolito, nån dag kanske? Kul med 5000 inlägg, jag har inte så många men har haft många bloggsvackor under mina 11 år...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Störst av allt var fantastiskt bra. De senaste åren så har jag haft ett inlägg, minst, varje dag. Tidsinställningen är min räddning.

      Radera